Detail předmětu
Teorie marketingových koncepcí
FP-tmkDAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřený na charakteristiky marketingových koncepcí a dopady těchto koncepcí na jejich praktické aplikace v marketingovém řízení tržních subjektů.
1. Historický vývoj marketingových vědeckých teorií a jejich dopady do managementu institucí
2. Postupy marketingového výzkumu - specifikace problémových oblastí a možností jejich řešení z metodického a praktického hlediska v různých fázích tvorby a realizace marketingové strategie
3. Vybrané soudobé marketingové koncepce z oblasti B2C a B2B, dopady specifik různých trhů a jejich promítnutí v teoretických marketingových koncepcích vztahového marketingu, CRM a managementu zákaznických řešení
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Učební cíle
Absolventi předmětu získají přehled o soudobých koncepcích marketingového řízení, jejich přínosech a omezeních, a to v oblasti:
- spotřebitelského a průmyslového trhu, a to jak v komplexně pojaté oblasti výroby "hmotných" produktů a služeb,
- moderních metod marketingového výzkumu,
- řízení vztahů se zákazníky
- vztahového marketingu
- tvorby a managementu zákaznických řešení
Spolu se získáním přehledu tento předmět přinese absolventům příležitost pro prohloubení jejich analytických schopností při posuzování jednotlivých přístupů / koncepcí a pro kritické zhodnocení jejich potenciálních přínosů jak v oblasti teoretické, tak v oblasti aplikační (nejen pro jejich disertaci, ale také pro jejich praktické využití).
Základní literatura
BONACCHI, M., PEREGO, P. 2012. Measuring and Managing Customer Lifetime Value: A CLV Scorecard and Cohort Analysis in a Subscription-based Enterprise. Management Accounting Quarterly, 2012, 14(1), p. 27-39.
KOWALKOWSKY, Ch., ULAGA, W. Service Strategy in Action: A Practical Guide for Growing Your B2B Service and Solution Business. 2017, ISBN 9780692819104.
KUMAR, V. 2008. Customer Lifetime Value: The Path to Profitability. Foundations and Trends in Marketing, 2(1), p. 1–96.
KUMAR,V., SHAH, D. Handbook of Research on Customer Equity in Marketing. Edvard Elgar Publishing Limited, 2015, ISBN 978-1781004975.
OFEK, E., MULLER, E. Innovation Equity: Assessing and Managing the Monetary Value of New Products and Services. The University of Chicago Press, Chicago, 2016, ISBN-13: 978-0-226-61829-6.
VAN RAAIJ, E. M. 2005. The Strategic Value of Customer Profitability Analysis. Marketing Intelligence & Planning, 23(4), p. 372-381.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program DSP-ŘEP doktorský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný - Program DSP-ŘEP-KS doktorský 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný