Detail předmětu
Průmyslový marketing pro konstruktéry
FP-SpmkPAk. rok: 2024/2025
Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.
Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci Specifika marketingu v oblasti služeb
Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace
Marketingový audit
Marketingový výzkum
Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce, využití AI a digitálních technologií)
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Aktivní zapojení do přednášek – 10%
elearningový test - 10%
Ústní zkouška ověřující praktické porozumění problematice – 80%
Základní literatura
JAKUBÍKOVÁ D., STRATEGICKÝ MARKETING – STRATEGIE A TRENDY – 2., ROZŠÍŘENÉ VYDÁNÍ, 2013, PRAHA: GRADA PUBLISHING. (CS)
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0. (CS)
KOTLER, P., KELLER, K., BRADY, M., GOODMAN, M., HANSEN, T., 2019. MARKETING MANAGEMENT: 4TH EUROPEAN EDITION. UNITED KINGDOM: PEARSON. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program MGR-SRP magisterský navazující 2 ročník, letní semestr, volitelný