Detail předmětu

Průmyslový marketing pro konstruktéry

FP-SpmkPAk. rok: 2024/2025

Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu.

Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci Specifika marketingu v oblasti služeb

Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků

Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí

Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika

Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika

Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace

Marketingový audit

Marketingový výzkum

Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce, využití AI a digitálních technologií)

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Aktivní zapojení do přednášek – 10%

Ústní zkouška ověřující praktické porozumění problematice – 90%

 

Základní literatura

CHLEBOVSKÝ, V. Marketing pro B-2-B trhy. Brno: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s.r.o. Brno, 2010. ISBN: 978-80-214-4129- 3. (CS)
JAKUBÍKOVÁ D., STRATEGICKÝ MARKETING – STRATEGIE A TRENDY – 2., ROZŠÍŘENÉ VYDÁNÍ, 2013, PRAHA: GRADA PUBLISHING. (CS)
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHÜLLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: CERM, 2015, 131 s. ISBN 978-80-214-5107-0. (CS)
KOTLER, P., KELLER, K., BRADY, M., GOODMAN, M., HANSEN, T., 2019. MARKETING MANAGEMENT: 4TH EUROPEAN EDITION. UNITED KINGDOM: PEARSON. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SRP magisterský navazující 2 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

20 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor