Musíte mít povoleny cookies.

Detail předmětu

Výpočetní techniky IV - 3D modelování

FA-VE4Ak. rok: 2009/2010

Obsah předmětu je zaměřen na zvládnutí 3D počítačové grafiky a vizualizací. Studenti se seznámí s metodami a nástroji pro obecné 3D modelování v prostředí Autodesk VIZ 2005. Dále zvládnou tvorbu realistické 3D scény (osvětlení, materiály, prostorové efekty, atmosférické efekty, atd). Seznámí se se základy animace.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student získá teoretické znalosti z 3D počítačové grafiky a fotorealistických vizualizací a praktické dovednosti při tvorbě scén v prostředí Autodesk VIZ 2005.

Prerekvizity

Student ovládá základy 2D a 3D počítačové grafiky.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet - absolvování závěrečného testu, předložení zadaných úkolů v požadovaném termínu

Učební cíle

Cílem je získat teoretické znalosti a praktické dovednosti při vytváření fotorealistických vizualizací studovaných objektů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

80% účast na cvičení, aktivní práce na cvičení, průběžné zpracování zadaných úkolů

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB bakalářský

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Informační technologie v architektuře, počítačová podpora při architektonickém navrhování
Moderní systémy CAAD, přehled užívaných systémů, výhody nevýhody, využití.
Kompozice a koncepce při tvorbě 3D scény
Parametrické modelování
NURBS modelování – teorie, příklady konkrétních realizací, přehled využití v CAD, konverze na jiné reprezentace
Procedurální modelování
Fraktální geometrie, základy teorie, příklady použití při modelování arch. objektů
Barva v počítači. Správa barev CMS. Digitální fotografie
Světlo v architektuře – vliv světla na architektonický prostor, požadavky na osvětlení a oslunění, počítačové nástroje pro práci se světlem v architektuře, srovnání, příklady
Fyzické a virtuální stavění
Radiosita, kompozice scény, metoda a její využití v architektuře, příklady
Raytrace, kompozice scény, metoda a její využití v architektuře, příklady
Vizualizace v architektuře

Cvičení na počítači

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod do Autodesk VIZ, základní terminologie, struktura
Základní postupy a principy při vytváření 3d modelů.
Základy 3D modelování
3D modelování – Boolean operace, rotace
3D modelování – Boolean operace, rotace
3D modelování – loftování.
Modifikace 3D objektů.
Modifikace geometrických rozměrů 3D objektů.
Materiálový editor, základní typy materiálů.
Textury, masky, vlastní materiály.
Světla, osvětlovací modely
Kamery. Stínovací algoritmy, rendering.
Základy animace.