Detail předmětu

Inženýrské stavby v architektuře

FA-ISAAk. rok: 2009/2010

Soubor inženýrských staveb v dnešním významu tvoří silnice, železnice, mosty, věže, podzemní stavby a tunely. Je to rozsáhlý soubor staveb, které se ve městech i ve volné krajině uplatňují nepřehlédnutelným tvarem i rozměrem a jsou symbiozou inženýrských dovednosí a výtvarně architektonických hodnot. Je posláním architekta přispět svou profesí k realizaci těchto staveb, znalostí terminologie, konstrukčního systému a zásad technického řešení současných staveb tohoto typu. Znalosti získané absolvováním uvedeného předmětu by měly přispět k doplnění informací z této oblasti. Stěžejní oblast předmětu bude směřována na inženýrské stavby v architektuře s cílem představit existující možnosti při návrhu s ohledem na materiálové možnosti, význam volby konstrukčního řešení s cílem zdůraznění výtvarných a všeobecně architektonických hodnot, dokumentovaných na vyjímečných stavbách, které naznačují trend vývoje, překonávající hranice lidské proveditelnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Výsledky učení předmětu

zadaná seminární práce

Prerekvizity

Znalosti z oblasti chování stavebních konstrukcí na úrovni BSP

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Klasifikovaný zápočet

Osnovy výuky

Tematické okruhy výuky: mostní stavby ocelové,betonové a dřevěné, pozemní stavby železniční a silniční, vodní stavby, přehrady a hráze.

Učební cíle

Problematika soudobých inženýrských staveb v architektuře z pohledu konstrukčniho systému, materiálových možností s důrazem na výtvarně architektonickou hodnotu.

Základní literatura

Internet, odborné publikace související s danou problematikou převážně zahraniční, video (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB bakalářský

    obor ARCH , 3 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor