Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2002 — 31.12.2002
Zdroje financování
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)
- částečně financující (2002-02-25 - 2002-12-31)
O projektu
V nových učebních plánech, které na fakultě FEKT VUT vstoupí v platnost od ak. roku 2002/2003, bude fyzika obsažena pouze ve dvousemestrovém kurzu s následující hodinovou dotací: Fyzika 1– první semestr: přednášky 2, teoretické cvičení 1, laboratorní cvičení 1 a Fyzika 2 – druhý semestr: přednášky 3, teoretické cvičení 1 laboratorní cvičení 1. Vzhledem k omezenému časovému rozsahu nebude obsahovat ucelený kurz fyziky, ale pouze vybrané kapitoly s tím, že od studentů se očekává určitá úroveň vstupních znalostí. Pokud student tyto znalosti ze střední školy nemá, bude je muset doplnit samostatnou prací. Studenti na ni však při vstupu na vysokou školu obvykle nejsou dostatečně připraveni, takže potřebují kvalitní podporu ve formě strukturované učebnice, která by nejen zohlednila fakt, že student se bude učit sám – bez přispění učitele, ale také jej dobře motivovala k učení a umožnila mu propojit textovou část s vhodnými simulačními sekvencemi.
Popis anglickyIn the novel curricula for the Faculty of Electrical Engineering and Telecommunication of Brno University of Technology, which will be relevant from the Academic year 2002/2003, the Physics course is limited only into two terms. The first term includes 2 hour Lecture, 1 hour Seminar and 2 hour Laboratory session per week, second one 3 hour Lecture, 1 hour Seminar and 1 hour Laboratory session. Due to the restricted volume, this course will not be exhaustive, the lectures on selected parts only will be given. The students are obliged to present a certain level of basic knowledge and skills. If the previous student's knowledge is not sufficient, he must cover it up by the individual work. Unfortunately, most of Technical University students have no idea about this kind of non-assisted self-study. That is why they need a quality support in the form of the structured textbook that could target them to the study without the teacher's help. The presented paper deals with the project of effective students' guide in Physics education.
Klíčová slovaFyzika, využití ICT ve výuce, texty pro samostudium
Klíčová slova anglickyPhysics, ICT utilization in education, self-study texts
Označení
IS 1840
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Uhdeová Naděžda, RNDr., Ph.D. - hlavní řešitelGrmela Lubomír, prof. Ing., CSc. - spoluřešitelTománek Pavel, prof. RNDr., CSc. - spoluřešitel
Útvary
Ústav fyziky- příjemce (01.01.2002 - 31.12.2002)
Výsledky
DOBIS, P., BRÜSTLOVÁ, J. Physics at the Brno University of Technology after Bologna Declaration. In CO-MAT-TECH 2002. Bratislava: Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2002. p. 269 ( p.)ISBN: 80-227-1768-1.Detail
DOBIS, P., BRÜSTLOVÁ, J. Introductory courses of physics for BEng. students of electrical engineering, communication and information technology. In Proceedings of the PTEE 2002 conference. Leuven, Belgium: KU Leuven, Belgium and SEFI, 2002. p. G9 ( p.)ISBN: 90-5682-359-0.Detail
UHDEOVÁ, N. Studijní opory pro samostatnou práci studentů ve fyzice. neuveden. IS 1840. Brno: FRVŠ, 2002.Detail
ŠTRUNC, M. Amazing Self-Organization. In Thoughts for the New Millenium. 1st edition. Brno: VUTIUM, 2002. p. 225 ( p.)ISBN: 80-214-1872-9.Detail
ŠTRUNC, M. The World of Non-linear Effects. In Thoughts for the New Millenium. 1st edition. Brno: VUTIUM, 2002. p. 220 ( p.)ISBN: 80-214-1872-9.Detail