Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2014 — 31.12.2015
Zdroje financování
Grantová agentura České republiky - Postdoktorandské granty
- plně financující (2014-01-01 - 2015-12-31)
O projektu
Cíle vedoucí ke splnění projektu: 1) Definování proudových polí typických dopravních letounů 2) Předběžný koncepční návrh vhodného UAV 3) Nalezení optimální trajektorie UAV ve víru 4) Analýza řiditelnosti letu v koncovém víru
Popis anglickyThe propulsion concept is going to be fulfil by these goals: 1) Wake vortices flow field definition for typical airliners 2) UAV preliminary design 3) Finding of optimal UAV trajectory in the vortex 4) Controllability analysis in wake vortex flight
Klíčová slovaDynamické plachtění, trajektorie letu, koncový vír, let ve formaci, řiditelnost, bezpilotní prostředky
Klíčová slova anglickyDynamic soaring, flight trajectory, wake vortex, formation flight, controllability, unmanned aerial vehicles
Označení
GP14-16370P
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Zikmund Pavel, doc. Ing., Ph.D. - hlavní řešitel
Útvary
NCK NaCCAS - sekce letadel- příjemce (01.01.2014 - 31.12.2016)
Výsledky
ZIKMUND, P. Wake vortex gliding. Proceedings of 6th European Conference For Aeronautics And Space Sciences. Krakow, Poland: 2015. p. 1-8.Detail
ZIKMUND, P.; MATĚJŮ, J. Dynamic soaring of unmanned aerial vehicle within airliner wake vortex in climb regime. PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART G-JOURNAL OF AEROSPACE ENGINEERING, 2017, vol. 231, no. 13, p. 2479-2486. ISSN: 0954-4100.Detail
ZIKMUND, P.; POPELA, R. Airliner-UAV Flight Formation in Climb Regime. World Academy of Science, Engineering and Technology, 2015, vol. 9, no. 10, p. 631-636. ISSN: 1307-6892.Detail