Detail projektu

Plachtění v koncovém víru letounu jako nový pohon malých bezpilotních prostředků

Období řešení: 01.01.2014 — 31.12.2015

Zdroje financování

Grantová agentura České republiky - Postdoktorandské granty

- plně financující (2014-01-01 - 2015-12-31)

O projektu

Cíle vedoucí ke splnění projektu: 1) Definování proudových polí typických dopravních letounů 2) Předběžný koncepční návrh vhodného UAV 3) Nalezení optimální trajektorie UAV ve víru 4) Analýza řiditelnosti letu v koncovém víru

Popis anglicky
The propulsion concept is going to be fulfil by these goals: 1) Wake vortices flow field definition for typical airliners 2) UAV preliminary design 3) Finding of optimal UAV trajectory in the vortex 4) Controllability analysis in wake vortex flight

Klíčová slova
Dynamické plachtění, trajektorie letu, koncový vír, let ve formaci, řiditelnost, bezpilotní prostředky

Klíčová slova anglicky
Dynamic soaring, flight trajectory, wake vortex, formation flight, controllability, unmanned aerial vehicles

Označení

GP14-16370P

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Zikmund Pavel, doc. Ing., Ph.D. - hlavní řešitel

Útvary

NCK NaCCAS - sekce letadel
- příjemce (01.01.2014 - 31.12.2016)

Výsledky

ZIKMUND, P. Wake vortex gliding. Proceedings of 6th European Conference For Aeronautics And Space Sciences. Krakow, Poland: 2015. p. 1-8.
Detail

ZIKMUND, P.; MATĚJŮ, J. Dynamic soaring of unmanned aerial vehicle within airliner wake vortex in climb regime. PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART G-JOURNAL OF AEROSPACE ENGINEERING, 2017, vol. 231, no. 13, p. 2479-2486. ISSN: 0954-4100.
Detail

ZIKMUND, P.; POPELA, R. Airliner-UAV Flight Formation in Climb Regime. World Academy of Science, Engineering and Technology, 2015, vol. 9, no. 10, p. 631-636. ISSN: 1307-6892.
Detail