Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.06.2015 — 31.12.2015
Zdroje financování
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Rozvojové programy MŠMT
- plně financující (2015-06-01 - 2015-12-31)
O projektu
Pedagogické projekty předmětu Základy architektury a bezprostředně navazující Základy architektonického navrhování postihují postupnou přeměnu studenta z prostého konzumenta poznání v přímého účastníka tvorby. Smyslem a cílem projektu je teoreticky seznámit studenta se základními pojmy architektury a architektonického tvůrčího procesu ve vazbách na spolupůsobící obory. Na samém počátku architektonického vzdělávání staví studenti modely světových architektonických děl s cílem proniknout do prostorové a hmotové podstaty stavby. Model je uměleckým přepisem nosné struktury, jejího prostorového uspořádání a výtvarných prostředků, které charakterizují dotčenou etapu vývoje architektury. Teoretická znalost a praktická dovednost ve smyslu zvládnutí dané problematiky pro vlastní architektonickou tvorbu je komplexním vyváženým celkem.
Popis anglickyThe sense and target of project is get to know students with basical therms of architecture in context and connection of collaborate branches. At the biginning of architectural education students build models of world´s architectural models with target get throw into material nature and space of structure. Model is arts transcription of load - bearing construction. Theoretical knowledge and practise skill is complex balancsed unit for architectural design.
Klíčová slovastruktura , architektura, modely, navrhování
Klíčová slova anglickystructure, models, architecture, design
Označení
RP_VS/2015/5
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Petříčková Monika, doc. Ing., Ph.D. - hlavní řešitel
Útvary
Ústav stavitelství- příjemce (05.01.2016 - nezadáno)
Výsledky
PETŘÍČKOVÁ, M.; DRÁPAL, J. Tradiční strukturální modely a 3D modelování. In 7th Architecture in Perspektive 2015. Ostrava: VŠB Technická univerzita Ostrava, 2015. s. 78-80. ISBN: 978-80-248-3802-1.Detail