Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.03.2017 — 28.02.2018
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
- plně financující (2017-01-01 - 2018-12-31)
O projektu
Nedostatečná kapacita křižovatek vedla mnohé autory k návrhu alternativních uspořádání křižovatek, zejména ve vztahu k levému odbočení. Přestože se nekonvenční křižovatky dostaly i do dokumentů jako je ČSN 73 6102 tak nejsou v ČR využívány. Hlavní podstatou projektu je návrh typů křižovatek a jejich porovnání s používanými křižovatkami turbookružními, světelně řízenými a mimoúrovňovími. Porovnání bude na základě multikriteriální analýzy – ztracený čas, spotřeba pohonných hmot, investiční náklady, provozní náklady, atd.
Označení
FAST-J-17-4607
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Novák Martin, Ing. - hlavní řešitelApeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Ústav pozemních komunikací- interní (01.01.2017 - 31.12.2017)Fakulta stavební- příjemce (01.01.2017 - 31.12.2017)
Výsledky
NOVÁK, M.; VŠETEČKA, M. Řešení kapacitních problémů s využitím nekonvenční křižovatky. In Juniorstav 2018. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, 2018. s. 292-299. ISBN: 978-80-86433-69-1.Detail
HOLCNER, P.; MACUR, J.; MIKOLÁŠEK, I. Zlepšení kapacity zipovacího úseku. In Zborník 9. Dopravná infraštruktúra v mestách. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline, 2017. s. 36-42. ISBN: 978-80-554-1370-9.Detail