Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. MARŠÁLEK, O. RAFFAI, P. PÍŠTĚK, V.
Originální název
A Conceptual Study of Cranktrain with Low Friction Losses
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This article presents computational approaches for verification of conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis. The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated. The computational model is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account.
Klíčová slova
Crankshaft, friction losses, main bearings, MBS, torsional vibration
Autoři
DRÁPAL, L.; NOVOTNÝ, P.; MARŠÁLEK, O.; RAFFAI, P.; PÍŠTĚK, V.
Rok RIV
2013
Vydáno
31. 12. 2013
Nakladatel
ČVUT v Praze MECCA
Místo
Praha
ISSN
1214-0821
Periodikum
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
Ročník
XI
Číslo
2
Stát
Česká republika
Strany od
6
Strany do
11
Strany počet
BibTex
@article{BUT105069, author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Ondřej {Maršálek} and Peter {Raffai} and Václav {Píštěk}", title="A Conceptual Study of Cranktrain with Low Friction Losses", journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars", year="2013", volume="XI", number="2", pages="6--11", issn="1214-0821" }