Detail publikace

Computational Modelling of a Progressive Cranktrain

DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. MARŠÁLEK, O.

Originální název

Computational Modelling of a Progressive Cranktrain

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

angličtina

Originální abstrakt

An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.

Klíčová slova

Crankshaft, friction losses, main bearings, MBS, torsional vibration

Autoři

DRÁPAL, L.; NOVOTNÝ, P.; PÍŠTĚK, V.; MARŠÁLEK, O.

Rok RIV

2013

Vydáno

9. 12. 2013

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Místo

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-00-9

Kniha

Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

Strany od

3616

Strany do

3625

Strany počet

10

BibTex

@inproceedings{BUT105074,
  author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Ondřej {Maršálek}",
  title="Computational Modelling of a Progressive Cranktrain",
  booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013",
  year="2013",
  pages="3616--3625",
  publisher="MAGNANIMITAS",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-00-9"
}