Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P. PÍŠTĚK, V. MARŠÁLEK, O.
Originální název
Computational Modelling of a Progressive Cranktrain
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
An advanced computational modelling allows research and development to be more effective even if complex thermo-mechanical systems, like an internal-combustion engine and its subsystems, are considered. For verification of a conceptual study of low-friction-losses cranktrain design and its vibration analysis, there is used a computational model which is assembled as well as numerically solved in a Multi-Body System whereas the modally reduced bodies are incorporated into it and hydrodynamic problem is also taken into account The decrease of friction losses is realized by reduction of crankshaft main bearings number while the influence of a crankshaft pulley torsional vibration and main bearings load are investigated.
Klíčová slova
Crankshaft, friction losses, main bearings, MBS, torsional vibration
Autoři
DRÁPAL, L.; NOVOTNÝ, P.; PÍŠTĚK, V.; MARŠÁLEK, O.
Rok RIV
2013
Vydáno
9. 12. 2013
Nakladatel
MAGNANIMITAS
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-00-9
Kniha
Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013
Strany od
3616
Strany do
3625
Strany počet
10
BibTex
@inproceedings{BUT105074, author="Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Ondřej {Maršálek}", title="Computational Modelling of a Progressive Cranktrain", booktitle="Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013", year="2013", pages="3616--3625", publisher="MAGNANIMITAS", address="Hradec Králové", isbn="978-80-87952-00-9" }