Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
FREJKOVÁ, D. CHALUPSKÝ, V.
Originální název
Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO
Anglický název
Connection between Customer Relationship Management (CMR) and Market Orientation (MO) and the Influence of Size of a Company and Type of Market on CRM and MO
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
This paper is concerned with Market Orientation (MO) and Customer Relationship Management (CRM). These two topics have been frequently explored in the field of corporate management and marketing. Nevertheless, these two concepts are still analyzed separately in the literature. This article explains why these concepts are interdependent and sets the degree of dependence of these concepts. It also finds out whether the level of MO and CRM is dependent on company size or the type of market.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
Řízení vztahů k zákazníkům, tržní orientace, B2B, B2C, velikost firmy
Klíčová slova v angličtině
Customer Relationship Management, Market Orientation, business-to-business, business-to-customer, size of company
Autoři
FREJKOVÁ, D.; CHALUPSKÝ, V.
Rok RIV
2013
Vydáno
30. 12. 2013
Nakladatel
AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s . r. o.
Místo
Brno
ISSN
1802-8527
Periodikum
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
Ročník
VII
Číslo
17
Stát
Česká republika
Strany od
52
Strany do
60
Strany počet
9
BibTex
@article{BUT106085, author="Daniela {Frejková} and Vladimír {Chalupský}", title="Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO", journal="TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU", year="2013", volume="VII", number="17", pages="52--60", issn="1802-8527" }