Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VOPAŘIL, J. DRÁPAL, L. NOVOTNÝ, P.
Originální název
Aircraft engine crankshaft optimisation
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This article presents part of the crankshaft development of a two-stroke compression-ignition engine with contra-running pistons where, for invariably specified diameters and pin lengths, the optimal crankshaft shape is searched for. The process of creating several options which are then subjected to critical evaluation followed by the selection mechanism for the final best possible design is described. As the final step of the design process the resulting crankshaft shape is examined by calculation of fatigue life.
Klíčová slova
Crankshaft, topological optimisation, fatigue life.
Autoři
VOPAŘIL, J.; DRÁPAL, L.; NOVOTNÝ, P.
Rok RIV
2014
Vydáno
12. 12. 2014
Nakladatel
ČVUT v Praze MECCA
Místo
Praha
ISSN
1214-0821
Periodikum
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
Ročník
XII
Číslo
1
Stát
Česká republika
Strany od
Strany do
6
Strany počet
BibTex
@article{BUT112215, author="Jan {Vopařil} and Lubomír {Drápal} and Pavel {Novotný}", title="Aircraft engine crankshaft optimisation", journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars", year="2014", volume="XII", number="1", pages="1--6", issn="1214-0821" }