Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání
Anglický název
Successes and troubles of curriculum realisation on the way towards modernisation in education
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Kurikulum představuje moderní teorii vzdělávání. Jeho zavedení do školní edukace s sebou nese četné úspěchy i problémy. Integrace obecných idejí všestranného rozvoje vzdělávání s akcentem na celkový vzdělanostní přehled studentů je obtížná. Pomocí praktického příkladu implementace kurikula do konkrétního studijního programu technické univerzity lze ukázat, v čem spočívá největší přínos zavedení kurikula, a v čem naopak jsou úskalí v jeho realizaci. Úspěšnost realizace kurikula je ukázána na kvalitativní analýze zhodnocení přínosu společenskovědních předmětů ve studijním programu technické univerzity. O tom, jak se daří ideál všeobecné vzdělanosti naplňovat a jak vidí tuto snahu sami studenti, vypovídá hodnocení kvality výuky. Rozbor výsledků hodnocení ukazuje kromě konkrétních údajů tak cestu do budoucna a náměty, jak dosáhnout zvýšení kvality, efektivity a modernizace výuky.
Anglický abstrakt
Curriculum is a modern educational theory. Its implementation into school education carries both achievements and troubles. Integration of general ideas of all-round development in education with an emphasis on growing the students' education overview is difficult. Using a practical example of implementation of curriculum in a specific study program of the technical university can show what the biggest benefits of establishing curriculum are, and conversely what are the falls in its implementation. The success of curriculum is shown in the qualitative analysis of the positive effects of social sciences in the study program of the technical university. About how they manage to fulfil the ideal of universal education and how they see this effort by the students, says the teaching quality assessment. Analysis of the evaluation results in addition to specific data shows path to the future and also ideas how to achieve an increase in quality, efficiency and modernisation of teaching.
Klíčová slova
kurikulum, implementace kurikula, vědomosti, společenskovědní předměty, všestranný rozvoj, osobnost učitele, zpětnovazební reflexe, modernizace a efektivita výuky.
Klíčová slova v angličtině
curriculum, curriculum implementation, knowledge, social science, general development, teacher personality, feedback reflection, modernisation and efficiency of teaching.
Autoři
Vydáno
24. 5. 2013
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-905243-7-8
Kniha
Quaere 2013
Číslo edice
1
Strany od
1650
Strany do
1657
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT112775, author="Jaroslav {Lindr}", title="Radosti i strasti realizace kurikula na cestě k modernizaci vzdělávání", booktitle="Quaere 2013", year="2013", number="1", pages="1650--1657", publisher="Magnanimitas", address="Hradec Králové", isbn="978-80-905243-7-8" }