Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
MILET, T. TÓTH, M. PEČIVA, J. STARKA, T. KOBRTEK, J. ZEMČÍK, P.
Originální název
Fast robust and precise shadow algorithm for WebGL 1.0 platform
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This paper presents fast and robust per-sample correct WebGL shadow method. It is based on silhouette shadow volumes. Our performance is usually superior when compared with high resolution shadow maps and it does not suffer from visual artefacts. Specially precomputed data are fed to the vertex shaders that extrude shadow volumes.
Klíčová slova
shadow volumes, silhouettes, precise shadows, WebGL, vertex Shader, robust method
Autoři
MILET, T.; TÓTH, M.; PEČIVA, J.; STARKA, T.; KOBRTEK, J.; ZEMČÍK, P.
Rok RIV
2015
Vydáno
28. 10. 2015
Nakladatel
Eurographics Association
Místo
Kyoto
ISBN
978-3-905674-84-2
Kniha
ICAT-EGVE 2015 - International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments
Strany od
85
Strany do
92
Strany počet
8
URL
https://www.fit.vut.cz/research/publication/10946/
BibTex
@inproceedings{BUT119892, author="Tomáš {Milet} and Michal {Tóth} and Jan {Pečiva} and Tomáš {Starka} and Jozef {Kobrtek} and Pavel {Zemčík}", title="Fast robust and precise shadow algorithm for WebGL 1.0 platform", booktitle="ICAT-EGVE 2015 - International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments", year="2015", pages="85--92", publisher="Eurographics Association", address="Kyoto", doi="10.2312/egve.20151314", isbn="978-3-905674-84-2", url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/10946/" }