Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
NOHÁL, L. VACULKA, M.
Originální název
Experimental and Computational Evaluation of Rolling Bearing Steel Durability
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
Rolling element bearings are widely-used machine components and their failure can result in damage to the whole machine. A bearing failure can be caused by many factors. In most cases it is damage on the raceway surface as a result of rolling contact fatigue (RCF). This article describes the fatigue analysis consists of determining service-life of a roller bearing using a stress-strain analysis with finite element method and subsequent numeric calculation using software fe-safe with application of multiaxial fatigue criterion. These theoretical results are compared to the experiments carried out on AXMAT test-rig with more accurate defect detection using acoustic emission method. Numerical service-life calculation can be applied as tool for fatigue life prediction of full scale bearing with sufficient correlation with experimental results.
Klíčová slova
Rolling contact fatigue, AXMAT, bearing, FEM, multiaxial fatigue criterion
Autoři
NOHÁL, L.; VACULKA, M.
Vydáno
9. 11. 2016
Nakladatel
Tanger Ltd.
Místo
Plzeň
ISBN
978-80-87294-69-7
Kniha
4. mezinárodní konference Moderní trendy konstrukčních materiálů
Edice
2016
Číslo edice
1
Strany od
Strany do
4
Strany počet
URL
http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/179/1/012054
Plný text v Digitální knihovně
http://hdl.handle.net/11012/85361
BibTex
@inproceedings{BUT129662, author="Libor {Nohál} and Miroslav {Vaculka}", title="Experimental and Computational Evaluation of Rolling Bearing Steel Durability", booktitle="4. mezinárodní konference Moderní trendy konstrukčních materiálů", year="2016", series="2016", number="1", pages="1--4", publisher="Tanger Ltd.", address="Plzeň", doi="10.1088/1757-899X/179/1/012054", isbn="978-80-87294-69-7", url="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/179/1/012054" }