Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
BÁTOROVÁ, M. BÁTORA, B. PODOLÁK, M. NOVÁKOVÁ, S.
Originální název
Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017
Anglický název
Analysis of swimming performance of BUT students in the academic year 2016/2017
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Cílem našeho výzkumu bylo, zjistit úroveň plaveckých dovedností studentů Vysokého učení technického v Brně (VUT) a porovnat je s hodnotící škálou dle Coopera (1983), Kopřivy (1993) a s tabulkami výkonnosti vytvořené pro studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy (Čechovská I., Čechovská B. & Hejtíková, 2008) včetně komparace výsledků dvanáctiminutového testu na začátku a na konci semestru u studentů i studentek výukového a volného kondičního plavání. Zjistili jsme, že studenti i studentky výukového plavání VUT v Brně mají na konci semestrů dle Cooperovy hodnotící škály dobrou až přijatelnou úroveň výkonnosti. Podle dalších dvou testů je plavecká výkonnost našich studentů nižší. U mužů i u žen byli hodnoty 12 min testu souvislého plavání na konci semestru vyšší u výukového plavání než u volného plavání. Je však zajímavé, že u mužů není rozdíl mezi výkony velmi patrný (p-value=0,2515), avšak u žen je rozdíl výrazný s p-value=0,0004377.
Anglický abstrakt
The aim of our research was to determine the level of swimming skills of students of the Brno Technical University (BUT) and to compare them with the evaluation scale according to Coopera (1983), Kopřivy (1993) and performance tables created for students of the Faculty of Physical Education and Sport of Charles University (Čechovská I ., Čechovská B. & Hejtíková, 2008), including the comparison of the results of a 12-minute test at the beginning and at the end of the semester for both students and students of teaching and free fitness swimming. We found that BUT students and students of VUT at the end of semesters, according to Cooper's rating scale, have a good and acceptable level of performance. According to two other tests, the swimming performance of our students is lower. In both men and women, the 12-minute continuous swimming test at the end of the semester was higher for teaching swimming than for free swimming. However, it is interesting that in men the difference in performance is not very noticeable (p-value = 0.2515), but for women the difference is significant with p-value = 0.0004377.
Klíčová slova
plavání, Cooper test, výkonnost, kondice, výuka plavání, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
swimming, Cooper test, performance, fitness, swimming lessons, physical education
Autoři
BÁTOROVÁ, M.; BÁTORA, B.; PODOLÁK, M.; NOVÁKOVÁ, S.
Vydáno
5. 10. 2017
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-7315-265-9
Kniha
Pohybový aparát a zdraví
Strany od
124
Strany do
134
Strany počet
11
BibTex
@inproceedings{BUT146053, author="BÁTOROVÁ, M. and BÁTORA, B. and PODOLÁK, M. and NOVÁKOVÁ, S.", title="Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017", booktitle="Pohybový aparát a zdraví", year="2017", pages="124--134", publisher="Vysoké učení technické v Brně", address="Brno", isbn="978-80-7315-265-9" }