Detail publikace

Multibody Analysis in Powertrain Development

PÍŠTĚK, V. NOVOTNÝ, P.

Originální název

Multibody Analysis in Powertrain Development

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

angličtina

Originální abstrakt

The paper deals with issues of the structural dynamics of the diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible objects, using the finite element method, then converted into a multi-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the crankshaft have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic lubricating layer. Loading forces have been set based on the values of combustion pressures measured in an engine cylinder. Experimental verification of the mathematical modelling results has been performed by measuring the values on a testing engine unit, using contact-free laser measuring technology.

Klíčová slova

MKP, CAD, multibody systém, klikový mechanismus, řadový vznětový šestiválec

Klíčová slova v angličtině

FEM, CAD, Multibody system, cranktrain mechanism, in-line 6-cylinder CI engine

Autoři

PÍŠTĚK, V.; NOVOTNÝ, P.

Rok RIV

2005

Vydáno

12. 10. 2005

Nakladatel

Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV

Místo

Ústí nad Labem

ISBN

80-7044-688-9

Kniha

Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005

Číslo edice

1

Strany od

95

Strany do

102

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT15561,
  author="Václav {Píštěk} and Pavel {Novotný}",
  title="Multibody Analysis in Powertrain Development",
  booktitle="Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005",
  year="2005",
  number="1",
  pages="8",
  publisher="Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV",
  address="Ústí nad Labem",
  isbn="80-7044-688-9"
}