Detail publikace

Zastoupení tvářecích strojů v tuzemsku

ŠŮSTEK, R.

Originální název

Zastoupení tvářecích strojů v tuzemsku

Anglický název

Representation of forming machines in the Czech republic

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Příspěvek se zabývá problematikou vymezení hlavních zástupců tvářecích strojů pro oblast plošného tváření. Tyto stroje mají ve strojírenském průmyslu velké uplatnění. Umožňují např. tváření plechů, tvarování profilů a trubek a dělení materiálu. Velká variabilita tvářecích strojů vede k velkému množství provedení. Přesné členění tvářecích strojů podle různých hledisek obsahuje norma ČSN 21 0200. K vyřešení problému bylo nutné provést marketingový průzkum. Jako nejvhodnější metoda byla zvolena metoda formou dotazníků. Respondenti v dotazníku odpovídali na otázky, které se týkaly vybavení strojního parku. Z výsledků provedeného marketingového průzkumu je patrné, že dominantní zastoupení mají ohraňovací lisy. Výstupy z tohoto průzkumu budou dále využity při řešení problematiky stanovení výchozí hodnoty tvářecího stroje.

Anglický abstrakt

The article deals with the issue of defining the main representatives of the forming machines for area of sheet metal forming. These machines have great applications in the engineering industry. They allow, for example, the forming of sheets, the forming of profiles and pipes and the splitting of material. The great variability of forming machines leads to a great deal of design. The exact classification of forming machines according to different aspects is contained in the standard ČSN 21 0200. A marketing research was conducted to solve the formulated problem. The most appropriate method, the method was chosen in the form of questionnaires. Respondents to the questionnaire answered questions about the equipment of the machinery park. The results of the marketing research show that press brakes have a dominant representation. The results from this research will be further used to addres the issue of determining the default value of the forming machine.

Klíčová slova

Tvářecí stroje; marketingový průzkum; dotazníková metoda; statistická analýza

Klíčová slova v angličtině

Forming machines; marketing research; questionnare method; statistical analysis

Autoři

ŠŮSTEK, R.

Vydáno

31. 12. 2020

Nakladatel

Akademie STING, o.p.s., Vysoká škola v Brně

Místo

Brno

ISSN

1805-6873

Periodikum

ACTA STING

Ročník

9

Číslo

4

Stát

Česká republika

Strany od

33

Strany do

43

Strany počet

64

URL

BibTex

@article{BUT168225,
  author="Roman {Šůstek}",
  title="Zastoupení tvářecích strojů v tuzemsku",
  journal="ACTA STING",
  year="2020",
  volume="9",
  number="4",
  pages="33--43",
  issn="1805-6873",
  url="https://www.sting.cz/acta_sting/archiv/"
}