Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŠŮSTEK, R.
Originální název
Zastoupení tvářecích strojů v tuzemsku
Anglický název
Representation of forming machines in the Czech republic
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Příspěvek se zabývá problematikou vymezení hlavních zástupců tvářecích strojů pro oblast plošného tváření. Tyto stroje mají ve strojírenském průmyslu velké uplatnění. Umožňují např. tváření plechů, tvarování profilů a trubek a dělení materiálu. Velká variabilita tvářecích strojů vede k velkému množství provedení. Přesné členění tvářecích strojů podle různých hledisek obsahuje norma ČSN 21 0200. K vyřešení problému bylo nutné provést marketingový průzkum. Jako nejvhodnější metoda byla zvolena metoda formou dotazníků. Respondenti v dotazníku odpovídali na otázky, které se týkaly vybavení strojního parku. Z výsledků provedeného marketingového průzkumu je patrné, že dominantní zastoupení mají ohraňovací lisy. Výstupy z tohoto průzkumu budou dále využity při řešení problematiky stanovení výchozí hodnoty tvářecího stroje.
Anglický abstrakt
The article deals with the issue of defining the main representatives of the forming machines for area of sheet metal forming. These machines have great applications in the engineering industry. They allow, for example, the forming of sheets, the forming of profiles and pipes and the splitting of material. The great variability of forming machines leads to a great deal of design. The exact classification of forming machines according to different aspects is contained in the standard ČSN 21 0200. A marketing research was conducted to solve the formulated problem. The most appropriate method, the method was chosen in the form of questionnaires. Respondents to the questionnaire answered questions about the equipment of the machinery park. The results of the marketing research show that press brakes have a dominant representation. The results from this research will be further used to addres the issue of determining the default value of the forming machine.
Klíčová slova
Tvářecí stroje; marketingový průzkum; dotazníková metoda; statistická analýza
Klíčová slova v angličtině
Forming machines; marketing research; questionnare method; statistical analysis
Autoři
Vydáno
31. 12. 2020
Nakladatel
Akademie STING, o.p.s., Vysoká škola v Brně
Místo
Brno
ISSN
1805-6873
Periodikum
ACTA STING
Ročník
9
Číslo
4
Stát
Česká republika
Strany od
33
Strany do
43
Strany počet
64
URL
https://www.sting.cz/acta_sting/archiv/
BibTex
@article{BUT168225, author="Roman {Šůstek}", title="Zastoupení tvářecích strojů v tuzemsku", journal="ACTA STING", year="2020", volume="9", number="4", pages="33--43", issn="1805-6873", url="https://www.sting.cz/acta_sting/archiv/" }