Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
MICHALÍK, D.
Originální název
A Unity Based Industrial Process Simulation Controlled via Virtual PLC
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
This paper describes the development of an industrial process simulation application that is used for educational purposes. It is based on the Unity game engine and Game4Automation plugin, which offers a base framework and assets to establish the industrial process in a virtual environment. The application is then connected via Modbus TCP to a project created in the CODESYS programming environment, which is also responsible for the simulation of a control system - PLC.
Klíčová slova
unity, game engine, industrial process simulation, virtual plc, education methods
Autoři
Vydáno
27. 4. 2021
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-5942-7
Kniha
Proceedings of the 27th Conference STUDENT EEICT 2021
Strany počet
5
URL
http://www.feec.vutbr.cz/conf/EEICT/archiv/sborniky/EEICT_2021_sbornik.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT171507, author="David {Michalík}", title="A Unity Based Industrial Process Simulation Controlled via Virtual PLC", booktitle="Proceedings of the 27th Conference STUDENT EEICT 2021", year="2021", pages="5", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií", address="Brno", isbn="978-80-214-5942-7", url="http://www.feec.vutbr.cz/conf/EEICT/archiv/sborniky/EEICT_2021_sbornik.pdf" }