Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Společenskovědní předměty na technické univerzitě - význam, přínos a zhodnocení
Anglický název
Social science courses at a technical university - importance, benefit and evaluation
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Společenskovědní předměty na technické univerzitě přispívají k všestranné kultivaci studentů. Jejich posláním je rozvoj těch klíčových kompetencí a soft skills, které vhodně doplňují kompetence získané v odborných předmětech. Příspěvek se zabývá zhodnocením celkového dojmu z výuky u třech vybraných společenskovědních předmětů na technické univerzitě, a to Etika v podnikání, Prezentační dovednosti a Sociologie. Na základě dlouhodobé zkušenosti s výukou a zpětnovazební ankety Hodnocení kvality výuky lze zjistit, jak je pro studenty přínosná. Jednorozměrnou statistickou analýzou lze vysledovat trend ukazující spokojenost s výukou a potřebnost soustavného vyhodnocení kvality výuky. Obecně se ukazuje, že společenskovědní předměty plní své poslání a že významnou měrou napomáhají všestrannému rozvoji studentů.
Anglický abstrakt
Social science courses at the technical university contribute to the general cultivation of students. Their mission is to develop these key competencies and soft skills that suitably complement the competencies acquired in specialised subjects. The paper deals with the evaluation of the overall impression of teaching in three selected social science courses at the technical university, namely Ethics in Business, Presentation Skills and Sociology. Based on long-term experience with teaching and the feedback survey Evaluation of Teaching Quality, it is possible to find out how it is beneficial for them. One-dimensional statistical analysis can be used to trace a trend showing satisfaction with teaching and the need for continuous assessment of the quality of teaching. In general, it turns out that social science courses fulfil their mission and that they significantly help to the general development of students.
Klíčová slova
společenskovědní předměty, celkový dojem, přínos, poslání předmětu, hodnocení kvality výuky, statistické zpracování
Klíčová slova v angličtině
social science courses, overall impression, benefit, subject function, teaching quality evaluation, statistical processing
Autoři
Vydáno
30. 6. 2021
Nakladatel
Magnanimitas
Místo
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-34-4
Kniha
QUAERE 2021
Číslo edice
1.
Strany od
371
Strany do
377
Strany počet
7
URL
https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT175229, author="Jaroslav {Lindr}", title="Společenskovědní předměty na technické univerzitě - význam, přínos a zhodnocení", booktitle="QUAERE 2021", year="2021", number="1.", pages="371--377", publisher="Magnanimitas", address="Hradec Králové", doi="https://doi.org/10.33543/q2021.11", isbn="978-80-87952-34-4", url="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2021.pdf" }