Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
PLUSKAL, J. ŠOMPLÁK, R. PAVLAS, M.
Originální název
Metodika pro stanovení volby konstrukce dopravní sítě v závislosti na typu úlohy (D1.4.11)
Anglický název
Methodology for determining the choice of transport network construction depending on the type of task (D1.4.11)
Typ
zpráva odborná
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Vypracovaná studie představuje návrh metodiky na redukci dopravní infrastruktury s ohledem na řešení optimalizačních tokových úloh. Základní princip uvedených postupů spočívá v ponechání detailu sítě v okolí zájmového uzlu, zatímco se zvětšující se vzdáleností je možné detail patřičně snižovat. K tomuto účelu byla využita transformace souřadnic uzlů s následnou aplikací shlukové analýzy. V rámci výzkumu byly podrobně analyzovány dva přístupy, algoritmus K-Means a hierarchické aglomerativní shlukování.
Anglický abstrakt
The developed study presents a proposal for a methodology for the reduction of transport infrastructure with regard to the solution of optimization flow problems. The basic principle of these procedures is to leave the detail of the network around the node of interest, while with increasing distance, the detail can be reduced accordingly. For this purpose, the transformation of node coordinates with the subsequent application of cluster analysis was used. The research analyzed in detail two approaches, the K-Means algorithm and hierarchical agglomeration clustering.
Klíčová slova
dopravní síť; shluková analýza; k-means; GPS
Klíčová slova v angličtině
transport network; cluster analysis; k-means; GPS
Autoři
PLUSKAL, J.; ŠOMPLÁK, R.; PAVLAS, M.
Vydáno
31. 12. 2020
Strany počet
22
BibTex
@techreport{BUT176779, author="Jaroslav {Pluskal} and Radovan {Šomplák} and Martin {Pavlas}", title="Metodika pro stanovení volby konstrukce dopravní sítě v závislosti na typu úlohy (D1.4.11)", year="2020", pages="22" }