Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
NOVOTNÝ, P.
Originální název
Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
The paper deals with issues of the virtual product development of the modern diesel engine. Cranktrain dynamics, acoustics and fatigue of main parts are fundamental problems that have to be considered in the engine development process. Modern software and hardware tools make possible to increase powertrain parameters and decrease development time of powertrain. Finite element method (FEM) and multi-body system (MBS) are state of the art. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using FEM. Complete cranktrain dynamic model is assembled in MBS. Results from both FEM and MBS are used for fatigue calculations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.
Klíčová slova
FEM, MBS, crankshaft, V8 engine
Autoři
Rok RIV
2006
Vydáno
6. 9. 2006
Nakladatel
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.
Místo
Ústí nad Labem
ISBN
80-7044-782-6
Kniha
Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006
Edice
4
Číslo edice
1
Strany od
147
Strany do
154
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT25064, author="Pavel {Novotný}", title="Virtual Prototype of V8 Engine Roller Bearing", booktitle="Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2006", year="2006", series="4", number="1", pages="147--154", publisher="Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP Ústí n.L.", address="Ústí nad Labem", isbn="80-7044-782-6" }