Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy
Anglický název
The analysis of students' knowledge in conncection to the type of passed secondary school
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Úspěšnost vysokoškolských studentů ve zvládání vysokoškolských partií matematiky je mnohdy dána úrovní středoškolské přípravy. Aby bylo možné tento fakt prokázat, byl uskutečněn malý sociologický průzkum formou didaktického testu mapujícího znalosti vysokoškolských studentů Stavební fakulty VUT v Brně v matematice v období od prosince 2006 do února 2007. Průzkum se zaměřil na znalosti problemticky z oblasti diferenciálního a integrálního počtu. Zúčastnilo se ho celkem 262 studentů. Následně byly výsledky vyhodnoceny a statisticky zpracovány. Byla zjištěna rozdílnost mezi výsledky gymnazistů a absolventů SPŠ. Důraz byl kladen zejména na vyhodnocení vlivu absolvované střední školy na studijní výsledky matematiky v úvodních semestrech studia technické vysoké školy, kde matematika hraje rozhodující roli ve všeobecném základu technického studia a v úspěšnosti studia vůbec.
Anglický abstrakt
Fruitfulness of university students and their mathematical studies is always given by secondary school training. We can find out this fact therefore a small sociological research was realized as a didactic test of university students' knowledge of mathematics at the Faculty of Civil Engineering in Brno from December 2006 to February 2007. The research was concentrated to knowledge of differential and integral calculus. It took part in 262 students. Then results was summarized and statistically intepreted. It was found that differences between passers of gymnasiums and special schools are. The accent especially was put to intepretation of influence of passed secondary school to study results in the start terms in technical university studies where mathematics is important issue in the theoretical study basis.
Klíčová slova
matematika, pedagogika, didaktický test, sociologický průzkum, diferenciální počet, integrální počet, statistické vyhodnocení, úspěšnost absolventů gymnázií a odborných škol, úspěšnost mužů a žen
Klíčová slova v angličtině
mathematics, pedagogy, didactic test, sociological research, differential calculus, integral calculus, statistical interpretation, fruitfulness of passers of gymnasium and special schools, fruitfulness of men and women
Autoři
Vydáno
16. 10. 2008
Místo
Stavební fakulta VUT
ISBN
978-80-214-3727-2
Kniha
7. matematický workshop
Číslo edice
1.
Strany od
154
Strany do
163
Strany počet
9
BibTex
@inproceedings{BUT33340, author="Jaroslav {Lindr}", title="Rozbor znalostí matematické analýzy u studentů v závislosti na typu absolvované střední školy", booktitle="7. matematický workshop", year="2008", number="1.", pages="154--163", address="Stavební fakulta VUT", isbn="978-80-214-3727-2" }