Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
SVĚTLÍK, J.
Originální název
Negativní volební kampaně a jejich efektivita
Anglický název
Negative advertsing campaign and it's effectiveness
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Političtí kandidáti a politické strany v předvolebním boji využívají řady strategií, které stále ve větší míře zahrnují negativní politické kampaně, jejichž cílem je degradace politického protivníka a oponenta. Článek se zabývá problémem efektivity negativních politických kampaní a z jeho obsahu vyplývá, že tyto kampaně vyvolávají často negativní reakci jak vůči oponentovi tak i vůči zdroji negativního sdělení a přispívají k celkovému znechucení občanů, jejich cynismu a politické apatii. Zjištění rovněž potvrzují, že negativní politická reklama má pozitivní efekt na vybavení a pochopení relamního sdělení ale neprojevuje se pozitivní v oblasti konativní a motivační v chování voliče.
Anglický abstrakt
Political candidates and parties employ a mix of stategies that includes more and more the use of negative political campaigns which seeks to degrade peceptions of opponents. The article deals with the issue of effects of negative political advertising and it's content indicates that it evokes negative affect towad both the targeted opponent and the sponsor and contributes to citizens disgust, cynicim, efiicacy and political apathy. The finding also suggest that negative political advetising has posistive effects on recall and comprehension bud does not meet expected results in conative and motivational component of vote's behavior.
Klíčová slova
politický marketing, negativní kampaň, bumerag efekt, vybavení, konativní chování
Klíčová slova v angličtině
political marketing, negative campaign, bumerang effect, recall, conative behavior
Autoři
Rok RIV
2009
Vydáno
5. 10. 2009
Nakladatel
ČMS
Místo
Praha
ISSN
1211-5622
Periodikum
Marketing a komunikace
Ročník
XIW
Číslo
3/2009
Stát
Česká republika
Strany od
11
Strany do
13
Strany počet
3
BibTex
@article{BUT47073, author="Jaroslav {Světlík}", title="Negativní volební kampaně a jejich efektivita", journal="Marketing a komunikace", year="2009", volume="XIW", number="3/2009", pages="11--13", issn="1211-5622" }