Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
HOLCNER, P.
Originální název
Bezpečná vzdálenost mezi vozidly a simulace dopravního proudu
Anglický název
Safety Distance and Traffic Floow SImulation
Druh
Článek recenzovaný mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
Vztah mezi hustotou a rychlostí dopravního proudu je základem každého modelu dopravního proudu - mikroskopického i makroskopického. Přitom respektuje běžně přijímané představy o bezpečném odstupu mezi vozidly. Ten však není jednoznačně definován, popsány jsou dva odlišné přístupy. Analýza bezpečné vzdálenosti je důležitá pro simulační modely i pro posouzení příčin nehod. Pro ověření makroskopických charakteristik simulovaného dopravního proudu a odstupů mezi simulovanými vozidly jsme naprogramovali modifikovaný model IDM v programovacím jazyku JAVA.
Anglický abstrakt
The density - intensity relation is fundamental for every traffic flow model, both microscopic and macroscopic. It respects standard conceptions of safety gap between vehicles. Nevertheless the safety gap is not defined single valued, two different approaches are described. The safety gap analysis is relevant both for simulation models and accident factor assessment. IDM traffic flow model was modified in JAVA programming language to obtain macroscopic characteristics of a simulated flow and time gaps between simulated vehicles.
Klíčová slova
dopravní proud, modelování, simulace
Klíčová slova v angličtině
traffic flow, modelling, simulation
Autoři
Rok RIV
2010
Vydáno
01.08.2009
Nakladatel
Fakulty stavební ČVUT, VUT, VŠB
Místo
Praha
ISSN
1210-4027
Periodikum
Civil Engineering Journal-Stavebni Obzor
Svazek
2009
Číslo
8
Stát
Česká republika
Strany od
251
Strany do
255
Strany počet
5
BibTex
@article{BUT49556, author="Petr {Holcner}", title="Bezpečná vzdálenost mezi vozidly a simulace dopravního proudu", journal="Civil Engineering Journal-Stavebni Obzor", year="2009", volume="2009", number="8", pages="251--255", issn="1210-4027" }