Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail produktu
MAZŮREK, I. KLAPKA, M.
Typ produktu
funkční vzorek
Abstrakt
U osobních automobilů se lze setkat s hlukovým projevem, který souvisí s vůlemi v oblasti diferenciálu převodovky. V uzlu dochází ke kolizím vlastních a provozních kmitočtů. Jeden z možných způsobů řešení spočívá ve virtuálním modelování uzlu a nalezení vhodné varianty. Problematickým prvkem při simulaci funkce reálných konfigurací ložiska je jeho radiální tuhost, která nemá lineární charakteristiku. Pro každou testovanou variantu je proto nutno tuhost uložení měřit po smontování diferenciálu ve zkušební stanici. Měřící systém sestává z indukčního siloměru a indukčního čidla výchylky a analyzátoru Dewetron DEWE 2010. Součástí řešení je analytický program PolygonEvo.
Klíčová slova
diferenciál, radiální tuhost, ložisko, hluk
Datum vzniku
1. 10. 2008
Umístění
laboratoř č. B1/111 ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně Technická 2896/2 616 69 BRNO Česká Republika
Možnosti využití
Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licenční poplatek
Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
www
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=1119