Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ORLOVSKÝ, K.
Originální název
Možnosti využitia výpočtov na GPU pri simulácii posluchového priestoru
Anglický název
Možnosti využití výpočtů na GPU při simulaci poslechového prostoru
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
slovenština
Originální abstrakt
V tomto článku je popísaný princíp simulovania šírenia zvukovej vlny v uzavretom posluchovom prostredí. Takisto je navrhnutý jeden z možných algoritmov pre výpočet parametrov posluchového prostredia, ako je jeho impulzová odozva, frekvenčná charakteristika a doba dozvuku. V článku sú takisto popísané možnosti paralelizácie tohto algoritmu a takisto možnosti jeho aplikovania na GPU. Na konci je vyhodnotená časová náročnosť výpočtu tohto algoritmu pracujúceho s rôznym počtom vlákien.
Anglický abstrakt
The principle of the simulation of sound source propagation in closed auditory spaces is described in this article. Moreover, the article proposes one possible algorithm for computing closed auditory space parameters, such as impulse response, frequency characteristic and reverberation time. The alrticle also elaborates on possibilities of parallelization of this algorithm and its application on GPU. Finally it compares time complexity of this algorithm running with varying number of threads.
Klíčová slova
simulácia posluchového priestoru, obrazová metóda, metóda ray-tracing, GPU
Klíčová slova v angličtině
auditory space simulation, Image Source method, Ray-Tracing method, GPU
Autoři
Rok RIV
2012
Vydáno
3. 9. 2012
ISSN
1214-9675
Periodikum
Access Server
Ročník
10
Číslo
9
Stát
Česká republika
Strany od
1
Strany do
4
Strany počet
BibTex
@article{BUT93634, author="Kristián {Orlovský}", title="Možnosti využitia výpočtov na GPU pri simulácii posluchového priestoru", journal="Access Server", year="2012", volume="10", number="9", pages="1--4", issn="1214-9675" }