Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VŠETEČKA, M.
Originální název
Dynamické řízení hromadné dopravy
Anglický název
Dynamic Control of Public Transport
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Městská i regionální doprava je v evropském prostředí ztrátová, což je způsobeno také nízkou průměrnou obsazeností vozidel. Kromě ekonomického hlediska se zde ale vynořuje i ekologické hledisko – poloprázdné vozidlo je plýtváním energií. Článek se zabývá připravovaným matematickým přepravním a dopravním modelem, jehož cílem bude umožnit návrh a testování dynamického (real-time) řízení veřejné dopravy. Důležitou funkcí modelu a zároveň předpoklade m fungování dynamického řízení dopravy je návrh umístění obratišť, výhyben a podobných prvků v dopravní síti.
Anglický abstrakt
One of the predominant reasons of loss of public transport is the low average occupancy vehicles which also reduces environmental benefits of public transportation. For testing concepts with regard to transport availability is possible to use mathematical models that are able evaluates the impact of dynamic traffic management based on current traffic demand. Optimization of model results is complicated by the contradiction between the desire to provide the best connection for most vs. effort to at least some connection to all.
Klíčová slova
veřejná doprava, dostupnost, modelování, efektivita dopravy
Klíčová slova v angličtině
Public Transport, Availability, Modeling, Transport efficiency
Autoři
Rok RIV
2013
Vydáno
7. 2. 2013
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-4669-4
Kniha
Juniorstav 2013
Strany od
228
Strany do
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT97976, author="Martin {Všetečka}", title="Dynamické řízení hromadné dopravy", booktitle="Juniorstav 2013", year="2013", pages="228--228", publisher="Vysoké učení technické v Brně", address="Brno", isbn="978-80-214-4669-4" }