Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
TOKAŘ, S.
Originální název
Metodika měření náhlé změny rychlosti nebo směru
Anglický název
Measuerement methodology of sudden changes speed or direction
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Tento článek se zabývá metodikou měření pro stanovení náhle změny rychlosti nebo směru. V úvodu je popsán současný stav této problematiky v soudně–inženýrské praxi, následně jsou uvedeny dosavadní výsledky a stanoveny základní předpoklady pro vlastní měření. Navržená metodika měření se opírá o hypotézu, že dnes stále platná definice poloviny předepsaného brzdného zpomalení pro stanovení náhle změny rychlosti je již nedostačující. Autor se přiklání k druhé z uvedených definic tj. k polovině maximálního adhezně dosažitelného zpomalení.
Anglický abstrakt
This article deals with the measurement methodology of sudden changes in speed or direction. The purpose of the first experiment is to determine the value of the vehicle deceleration during braking, in which road users are beginning subjectively feel danger, respectively this slowdown is a sudden change of speed for them. For the second measurement, we will deal with determining the value of lateral acceleration that individual respondents evaluate as dangerous, respectively, this value of lateral acceleration is a sudden change of direction for them.
Klíčová slova
náhlá změna rychlosti, náhlá změna směru
Klíčová slova v angličtině
sudden speedchange, sudden change of direction
Autoři
Rok RIV
2013
Vydáno
25. 4. 2013
Nakladatel
VUT v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-4704-2
Kniha
Sborník anotací Junior Forensic Science Brno 2013
Číslo edice
první
Strany od
66
Strany do
72
Strany počet
15
BibTex
@inproceedings{BUT99420, author="Stanislav {Tokař}", title="Metodika měření náhlé změny rychlosti nebo směru", booktitle="Sborník anotací Junior Forensic Science Brno 2013", year="2013", number="první", pages="66--72", publisher="VUT v Brně", address="Brno", isbn="978-80-214-4704-2" }