Detail publikace

Jízda přes dva jízdní pruhy

VŠETEČKA, M. RADIMSKÝ, M. APELTAUER, T. NOVÁK, M.

Originální název

Jízda přes dva jízdní pruhy

Anglický název

Ride using two lanes

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Vysoká intenzita provozu vyvolává nutnost zachovat kapacitu komunikace i v místech s lokálním zúžením jízdního pásu, např. v případě stavebních prací. Inspirováni 15 let starým rakouským zážitkem předkládáme k zamyšlení návrh uspořádání, které dokáže udržet dva pruhy v každém směru i při šířce jízdního pásu 10 metrů. Princip spočívá v tom, že nákladní automobily a autobusy zaberou dva úzké jízdní pruhy určené motocykly a osobní automobily. Článek se věnuje bezpečnostním otázkám a odhadu kapacity včetně nástinu simulace s využitím celulárního automatu.

Anglický abstrakt

Due to the high intensity of traffic is necessary preserve capacity in areas with local narrowing lane, for example during construction work. Inspired by the 15-year-old Austrian experience we present the draft of cross arrangement that could keep two lanes in each direction with the width of the am 10 m only. The principle is that wide vehicles (trucks and buses) takes two narrow lanes designed for narrow vehicles (motorcycles and cars). The paper deals with security issues and estimation of capacity, including an outline of simulations using cellular automata.

Klíčová slova

jízdní pruhy, jízda vozidel, zúžení jízdního pásu, zip

Klíčová slova v angličtině

traffic lanes, vehicles ride, road narrowing, zip

Autoři

VŠETEČKA, M.; RADIMSKÝ, M.; APELTAUER, T.; NOVÁK, M.

Rok RIV

2013

Vydáno

19. 11. 2013

Nakladatel

KONSTRUKCE Media, s.r.o.

Místo

Ostrava

ISSN

1801-822X

Periodikum

Silnice a železnice

Ročník

8

Číslo

5/2003

Stát

Česká republika

Strany od

114

Strany do

116

Strany počet

3

BibTex

@article{BUT103108,
  author="Martin {Všetečka} and Michal {Radimský} and Tomáš {Apeltauer} and Martin {Novák}",
  title="Jízda přes dva jízdní pruhy",
  journal="Silnice a železnice",
  year="2013",
  volume="8",
  number="5/2003",
  pages="114--116",
  issn="1801-822X"
}