Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VŠETEČKA, M. RADIMSKÝ, M. APELTAUER, T. NOVÁK, M.
Originální název
Jízda přes dva jízdní pruhy
Anglický název
Ride using two lanes
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Vysoká intenzita provozu vyvolává nutnost zachovat kapacitu komunikace i v místech s lokálním zúžením jízdního pásu, např. v případě stavebních prací. Inspirováni 15 let starým rakouským zážitkem předkládáme k zamyšlení návrh uspořádání, které dokáže udržet dva pruhy v každém směru i při šířce jízdního pásu 10 metrů. Princip spočívá v tom, že nákladní automobily a autobusy zaberou dva úzké jízdní pruhy určené motocykly a osobní automobily. Článek se věnuje bezpečnostním otázkám a odhadu kapacity včetně nástinu simulace s využitím celulárního automatu.
Anglický abstrakt
Due to the high intensity of traffic is necessary preserve capacity in areas with local narrowing lane, for example during construction work. Inspired by the 15-year-old Austrian experience we present the draft of cross arrangement that could keep two lanes in each direction with the width of the am 10 m only. The principle is that wide vehicles (trucks and buses) takes two narrow lanes designed for narrow vehicles (motorcycles and cars). The paper deals with security issues and estimation of capacity, including an outline of simulations using cellular automata.
Klíčová slova
jízdní pruhy, jízda vozidel, zúžení jízdního pásu, zip
Klíčová slova v angličtině
traffic lanes, vehicles ride, road narrowing, zip
Autoři
VŠETEČKA, M.; RADIMSKÝ, M.; APELTAUER, T.; NOVÁK, M.
Rok RIV
2013
Vydáno
19. 11. 2013
Nakladatel
KONSTRUKCE Media, s.r.o.
Místo
Ostrava
ISSN
1801-822X
Periodikum
Silnice a železnice
Ročník
8
Číslo
5/2003
Stát
Česká republika
Strany od
114
Strany do
116
Strany počet
3
BibTex
@article{BUT103108, author="Martin {Všetečka} and Michal {Radimský} and Tomáš {Apeltauer} and Martin {Novák}", title="Jízda přes dva jízdní pruhy", journal="Silnice a železnice", year="2013", volume="8", number="5/2003", pages="114--116", issn="1801-822X" }