Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
NOVOTNÁ, V. LUHAN, J. KŘÍŽ, J.
Originální název
Využití informačních a komunikačních technologií jako efektivního nástroje pro terciární vzdělávání
Anglický název
EFFICIENT USE OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGIES FOR TERTIARY EDUCATION
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Mezi podstatné rysy dnešní společnosti můžeme bezesporu zařadit prudký rozvoj moderních informačních a komunikačních technologií (ICT). Rozvoj ICT současně ovlivňuje život univerzit a vysokých škol v ČR, procházejících v posledních letech mnoha proměnami. Kompetence efektivně ovládat ICT prostředky se stává jednou ze stěžejních pro budoucí úspěch. Článek je zaměřen na problematiku zapojení informačních a komunikačních technologií do výuky v prostředí vysokých škol. Konkrétní V konkrétní případ je situován do prostředí výuky na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně (FP v Brně). Autoři vychází z průzkumu, který je na této fakultě pravidelně realizován a je zaměřen na problematiku přístupu a využití, matematických a statistických metod. Autoři identifikují důsledky využití ICT společně s kognitivními technologiemi a přístupem, jako cestu k upevnění a posílení pozice matematických disciplín ve výuce a pozitivního přístupu studentů při řešení praktických úloh z oblasti oboru jejich studia za pomoci matematiky a ICT.
Anglický abstrakt
One of the substantial features of the contemporary society is undoubtedly a rapid development of modern information and communications technologies (ICT). At the same time, ICT development influences the life of universities and colleges in the Czech Republic, which have undergone a lot of changes in the last few years. The competence to efficiently use ICT tools is becoming one of the crucial competencies for success in the future. The paper deals with the integration of ICT in tertiary education. Specifically, how integrated it is in courses at the Faculty of Business and Management, Brno University of Technology. The authors draw on the survey regularly conducted at the faculty which focuses on the use of mathematical and statistical methods. The authors identify the consequences of ICT use along with cognitive technologies and attitude as a way of strengthening and enhancing the position of mathematical disciplines in teaching and the positive attitude of students towards solving practical problems from their field of study by means of mathematics and ICT.
Klíčová slova
ICT, vzdělávání, matematika, kognitivní
Klíčová slova v angličtině
ICT, education, mathematic, cognitive
Autoři
NOVOTNÁ, V.; LUHAN, J.; KŘÍŽ, J.
Rok RIV
2012
Vydáno
6. 9. 2012
Nakladatel
UP v Olomouci
Místo
Olomouc
ISBN
978-80-87533-04-8
Kniha
Sborník z mezinárodní v Znalosti pro tržní praxi 2012 Význam znalostí v aktuální fázi ekonomického cyklu
Strany od
229
Strany do
236
Strany počet
7
BibTex
@inproceedings{BUT95126, author="Veronika {Novotná} and Jan {Luhan} and Jiří {Kříž}", title="Využití informačních a komunikačních technologií jako efektivního nástroje pro terciární vzdělávání", booktitle="Sborník z mezinárodní v Znalosti pro tržní praxi 2012 Význam znalostí v aktuální fázi ekonomického cyklu", year="2012", pages="229--236", publisher="UP v Olomouci", address="Olomouc", isbn="978-80-87533-04-8" }