Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
„V žebříčku jsme se oproti loňsku posunuli o třináct míst a jsme nejvýše umístěným českým týmem soutěžícím v kategorii elektrických vozů. Z evropských týmů jsme se umístili osmí, což vzhledem k relativně krátkému působení v elektrické kategorii a velké konkurenci převážně německých týmů je krásný výsledek,“ hodnotí úspěch mezi třemi stovkami týmů z celého světa současný vedoucí TU Brno Racing Marek Viktořík. Dragon e3 na Formula Student Germany | Autor: Karel HorákNa oslavu skvělého umístění však studenti nemají čas. Už několik měsíců pracují na formuli pro letošní sezonu, kterou bude zbrusu nový elektrický monopost Dragon e4. Letošní vůz plánuje tým odhalit 26. dubna a přijít se podívat bude moci poprvé i veřejnost. Slavnostní rollout chce tým přesunout ze své domovské Fakulty strojního inženýrství, kde má dílny a zázemí, na brněnský hrad Špilberk.
S novou formulí má tým v plánu zúčastnit se v létě tří až čtyř závodů. Díky úspěšnému absolvování registračních testů se tým kvalifikoval na nejvýznamnější evropské závody seriálu Formula Student a bude si vybírat, zda bude soutěžit v Česku, Maďarsku, Rakousku, Německu či Švýcarsku.Část týmu TU Brno Racing v létě 2023 | Autor: Tomáš MichálekTým TU Brno Racing vznikl na Fakultě strojního inženýrství VUT v roce 2010. V roce 2021 studenti ukončili výrobu monopostů se spalovacím motorem, když vyrobili jubilejní desátý model Dragon X a zároveň představili první model elektrické formule Dragon e1. TU Brno Racing je největším studentským týmem na VUT, na vývoji, výrobě a chodu týmu se letos podílelo přes 60 studentů.
Více o týmu na tubrnoracing.cz
Shrnutí závodní sezony naleznete zde, více o monopostu Dragon e3 jsme psali zde.
Odpovědnost: Mgr. Kamila Šmídková