Organizační struktura

Kancelář rektora

KOMPETENCE

Kancelář rektora zabezpečuje zejména přípravu a vykonávání rozhodnutí rektora a dalších orgánů VUT a provádí řízení institucionálních informací a související zajištění vnitřních a vnějších komunikací VUT, přičemž zajišťuje:

  • administrativní zajištění výkonu funkce rektora,
  • podmínky pro činnost rektora a v nezbytných případech též pro činnost dalších orgánů VUT,
  • podmínky pro činnost Správní rady VUT v souladu se Statutem Správní rady VUT,
  • činnost Kolegia rektora a dalších poradních sborů a pracovních skupin dle Statutu VUT,
  • plánování, přípravu, koordinaci a zajištění organizace institucionálních návštěv, jednání a akcí na úrovni rektora vč. koordinace účasti a zastoupení rektora a vedení VUT na společenských akcích.

Kancelář rektora dále zabezpečuje přímé řízení agend:

  • bezpečnostního ředitele,
  • pověřence pro ochranu osobních údajů,
  • podpůrného orgánu Ministerstva spravedlnosti pro střet zájmů dle zák. č. 159/2006 Sb.,
  • správce informačních systémů (pro dohled nad konzistencí a rozvojem IS VUT),
  • koordinátora rovných příležitostí a agendy sociálního bezpečí,
  • tiskové mluvčí,
  • koordinátora institucionálních akcí,
  • osoby příslušné k přijímání a řešení oznámení dle Směrnice (EU) 2019/1937 ze dne 23. října 2019, o ochraně osob, které oznamují porušení práva Unie a navazující legislativy.

V kanceláři rektora je vymezeno tiskové oddělení, které zajišťuje:

  • řízení mediálních vztahů a publicity VUT, komunikace s médii včetně přípravy tiskových zpráv, mediálních a jiných prezentací VUT a poskytování mediální podpory publicity fakult a součástí,
  • tvorbu a správu časopisu VUT a elektronického časopisu,
  • správu a koordinaci komunikace na sociálních sítích.

V kanceláři rektora je vymezeno oddělení strategie, které zajišťuje:

  • přípravu a tvorbu analýz a souvisejících dokumentů za účelem vytvoření strategie univerzity,
  • podporu strategického plánování univerzity,
  • zpracování strategického záměru univerzity a jeho ročních plánů realizace,
  • monitorování naplňování strategických cílů univerzity,
  • přípravu ročních evaluačních rozhovorů se součástmi VUT,
  • přípravu interních i externích analýz zaměřených na podporu rozhodování vedení univerzity,
  • přípravu, tvorbu a vyhodnocování průzkumů a dotazníkových šetření mezi relevantními cílovými skupinami,
  • sledování a vyhodnocování mezinárodních žebříčků univerzit,
  • koordinaci relevantních rozvojových a dotačních programů MŠMT (institucionální program, centralizované rozvojové programy, program na podporu strategického řízení vysokých škol apod.),
  • přípravu a zpracování výroční zprávy o činnosti a zprávy o hodnocení kvality, včetně jejích dodatků,
  • podporu procesního řízení univerzity a centrální dohled nad organizační strukturou univerzity,
  • tvorbu zadání pro úpravy informačního systému univerzity pro podporu analytické činnosti, koordinace činností s tvůrci a správci informačních systémů univerzity (se zaměřením na datové výstupy).

  • Centralizované rozvojové projekty

    CRP 2023_Závěrečné zprávy

    CRP 2022_Závěrečné zprávy

    CRP 2021_Závěrečné_zprávy

    CRP 2020_Závěrečné zprávy


Kontaktní údaje

Kancelář rektora
Rektorát VUT
Antonínská 548/1, Veveří, 60190 Brno

Přehled častých čísel

Oddělení strategie

Tiskové oddělení