Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.01.1999 — 31.12.2003
Funding resources
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Institucionální prostředky SR ČR (např. VZ, VC)
- part funder (1999-01-01 - 2003-12-31)Jiné veřejné zdroje než podle zák. č. 130/2002 Sb. - Ostatní veřejné zdroje financování nepatřící do institucionálních zdrojů ČR- part funder (2000-01-01 - 2003-12-31)
On the project
Návrh, vybudování a vybavení universálních létajících laboratoří. Vývoj a ověřování nových metodik měření aerodynamických charakteristik, letových výkonů a letových vlastností letadel v reálných podmínkách. Experimentální výzkum aerodynamických charakteristik nových profilů křídel, vliv provozních podmínek. Výzkum v oblasti mechaniky letu,aktivní zlepšování letových výkonů a letových vlastností. Identifikační metody a inversní úlohy využitelné pro návrh letounu s ohledem na jeho stabilitu a řiditelnost. Rozvoj a využívání simulační techniky a letových simulátorů ve výzkumu mechaniky letu a zvyšování bezpečnosti letového provozu. Letová pevnostní měření v ustálených a neustálených režimech letu, spektra zatížení letounu.
Description in EnglishThe design, construction and equipment of the Universal Flying Laboratories. The development and certifying the new methods of measuring the aerodynamic characteristics, flight performance and flight properties in the real conditions. The experimental research of the aerodynamic characteristics of the new wing airfoils and the operational condition influence. The research of the flight mechanics, an active improvement of the flight performance and flight properties. The identification methods and inverse tasks available for the aircraft design regarding its stability and controllability.The development and usage of the simulation technique and flight simulators for the flight mechanics research and the flight safety increase. The strength measurements in the steady and non-steady flight regimes, aircraft load spectra.
Mark
MSM 262100005
Default language
Czech
People responsible
Daněk Vladimír, doc. Ing., CSc. - principal person responsible
Units
Faculty of Mechanical Engineering- beneficiary (1999-01-01 - 2003-12-31)
Results
FIFKA, P. The Effect of Ice-Accretion on the Lateral Controllability. In 22nd International Congress of Aeronautical SciencesICAS 2000. Harrogate, UK: Optimage Ltd., 2000. p. 2112,1 ( p.)ISBN: 0-9533991-2-5.Detail
FRIEDL, J. Airfoil Optimization Using Direct Method for Computing Aerodynamic Characteristics. 3rd International Conference on Advanced Engineering Design 2003. Prague: 2003. ISBN: 80-86059-35-9.Detail
FRIEDL, J. Aerodynamic Design of Tailless Aeroplane. In Acta Polytechnica. Acta Polytechnica. Glasgow: 2001. p. 79 ( p.)ISSN: 1210-2709.Detail
DANĚK, V. Výpočet a porovnání vybraných ukazatelů řiditelnosti kluzáku L-13 a L-13AC. In Zborník konferencie New Trends of Development in Aviation. Košice: Vojenská letecká akadémia v Košiciach, 2002. s. 20 ( s.)ISBN: 80-7100-970-7.Detail
DANĚK, V. Početní a experimentální stanovení charakteristik podélné ovladatelnosti letadla. In Sborník příspěvků konference Inženýrská mechanika 2002. Brno: VUT v Brně, 2002. s. 31 ( s.)ISBN: 80-214-2109-6.Detail
KOUŘIL, M. Komparační hodnocení dynamické stability letounu nové generace. In Nové trendy v rozvoji letectvaSekcia II.- Letecké strojárstvo a environmentalistika. Košice: Vojenská letecká akadémia gen. M.R.Štefánika Košice, 2002. s. 96 ( s.)Detail
FRIEDL, J. Možnosti optimalizace profilu křídel přímou metodou výpočtu aerodynamických charakteristik z geometrie profilu. In FSI Junior konference Brno 2002. Brno 2002: FSI VUT v Brně, 2003. s. 54 ( s.)ISBN: 80-214-2290-4.Detail
DANĚK, V. Vliv křížových vazeb na dynamickou stabilitu letounu. In Inženýrská mechanika 2003. Praha: UTAM AV ČR Praha, 2003. s. 56-57. ISBN: 80-86246-18-3.Detail
DANĚK, V. Letadlová technika pro výcvik pilotů dle JAR-FCL 1. In Education and Training in Aviation Industry. Žilina: Žilinská universita, 2003. s. 46 ( s.)ISBN: 80-8070-102-4.Detail
DANĚK, V. xxx. In Vedecko-technický rozvoj letectva a protivzdušnej obrany. Košice: Vojenský letecký technický a skúšobný ústav Košice, 1999. s. 375 ( s.)ISBN: 80-7100-970-9.Detail
DANĚK, V. Research of Aerodynamic Characteristic on Flying Laboratory. In Book of Abstracts 6-th International Scientific Conference Mechanical Engineering 2002. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2002. p. 23 ( p.)ISBN: 80-227-1783-5.Detail
DANĚK, V.; KOUŘIL, M.; ŠOŠOVIČKA, R. Design of the Flying Airfoil Testbed. In Vedecko-technický rozvoj letectva a protivzdušnej obrany. Košice: Vojenský letecký technický skúšobný ústav Košice, 1999. p. 375 ( p.)ISBN: 80-7100-970-9.Detail
KOUŘIL, M. Stranová a podélná dynamická stabilita letounu KP-3V. In 2000.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Kalibrace pitot-statického systému letounu různými metodami. In FSI Junior konference 2002. Brno: Vysoké učení technické v Brně Fakulta strojního inženýrství, 2002. s. 232 ( s.)ISBN: 80-214-2290-4.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. The Usage of GPS at Flight Performance Measurements. In Book of Abstracts. Plzeň: ZČU v Plzni, 2004. p. 127 ( p.)ISBN: 80-7043-330-2.Detail
KOUŘIL, M.; ŠOŠOVIČKA, R.; DANĚK, V.; JEBÁČEK, I. The Dynamic Measurement Unit Application for The Measurement of Light Aircraft Flight Characteristics. In Transport means-2003. Kaunas, Litva: Kaunas University of Technology, 2003. p. 69 ( p.)ISBN: 9955-09-511-3.Detail
KOUŘIL, M., ŠOŠOVIČKA, R. OPTICKÉ GYRO V APLIKACI PRO MĚŘENÍ DYNAMICKÉ STABILITY LETOUNU. In PhD 2003. Plzeň: Západočeská Univerzita v Plzni, 2003. s. 37 ( s.)ISBN: 80-7043-246-2.Detail
CHUDÝ, P. COMPUTATIONAL DYNAMICS OF A LIGHT AIRPLANE. In Aviation 2004. Vilnius, Lithuania: Vilnius "Technika", 2004. p. 8 ( p.)ISBN: 9986-05-795-7.Detail
CHUDÝ, P. Estimation of an elastic airplane’s lateral controllability. In ICRAT 2004. Zilina, Slovakia: Žilinská Univerzita/EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2004. p. 393 ( p.)ISBN: 80-8070-196-2.Detail
CHUDÝ, P. Dynamics of an Elastic Airplane. In 6th international seminar on recent research and design progress in aeronautical engineering and its influence on education. Book of Abstracts. Riga, Latvia: 2004. p. 17 ( p.)ISBN: 9984-690-25-3.Detail
CHUDÝ, P. Aeroelastic Response of a Light Aircraft. In 4th International Conference - Advanced Engineering Design 2004. Glasgow, UK: 2004. p. 1 ( p.)ISBN: 80-86059-39-1.Detail
FRIEDL, J. Využití panelové metody pro určení aerodynamických charakteristik profilu. In FSI Junior konference 2003. Vysoké učení technické v Brně Fakulta strojního inženýrství Technická 2, 616 69 Brno: 2004. s. 1 ( s.)ISBN: 80-214-2619-5.Detail
FRIEDL, J. Wing optimisation using direct method for computing aerodynamic characteristics. In Advanced Engineering Design 2004. Glasgow, Scotland, UK: 2004. p. 1 ( p.)ISBN: 80-86059-41-3.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Měření stoupacích rychlostí lehkého letounu. In FSI Junior konference 2004. Brno: FSI, VUT Brno, 2005. s. 1 ( s.)Detail
DANĚK, V. Bezpečnost provádění zatáček na letounu s vysazenou pohonnou jednotkou. In Znižovanie nehodovosti v civilnom letectve - 2004. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, 2004. s. 79 ( s.)ISBN: 80-8070-246-2.Detail
DANĚK, V. Computational Analysis of Longitudinal Dynamic Stability for Very Light Airplane. RESEARCH BULLETIN, 2000, vol. 2000, no. 10, p. 83 ( p.)ISSN: 1425-2104.Detail
DANĚK, V. Použití zjednodušeného výpočtového modelu pro parametrickou analýzu dynamické stability letounu. Letecký zpravodaj, 2001, roč. 2001, č. 2, s. 8 ( s.)ISSN: 1211-877X.Detail
DANĚK, V. Very light airplane longitudinal dynamic stability analysis. Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal, 2002, vol. 2002, no. 5, p. 425 ( p.)ISSN: 0002-2667.Detail
KOUŘIL, M. The Dynamic Stability Analysis of the Next Generation Airplane for Pilot Training. AVIATION, 2003, vol. 2003, no. 3, p. 37 ( p.)ISSN: 1648-7788.Detail
KOUŘIL, M. Programový blok pro výpočet dynamické stability letounu. LU 5/2001/CLKV. Letecký ústav, FSI, VUT v Brně: CLKV, Letecký ústav, 2001.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Létající laboratoř L-13 SE s kablo-modelem profilu MS-0313. Létající laboratoř L-13 SE s kablo-modelem profilu MS-0313. 1. Letecký ústav, FSI, VUT v Brně: Letecký ústav, FSI, VUT v Brně, 2002. s. 1 ( s.)Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Konstrukční návrh nosné konstrukce kablo-modelu pro létající laboratoř L-13 SE. neuvedeno. Neuvedeno: 2000.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Předběžný návrh metodiky letových měření stranových derivací na letounu KP-2U Sova. BRNO: 1999. s. 1-50.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Polohová oprava pitot-statického systému motorového kluzáku L-13 SE Vivat, OK-8130, metodou létání na bázi. Polohová oprava pitot-statického systému motorového kluzáku L-13 SE Vivat, OK-8130, metodou létání na bázi. 1. Letecký ústav, FSI VUT v Brně: 2003.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; FRIEDL, J. Pevnostní zkouška Kablo modelu. Brno: 2004.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; FRIEDL, J. Aerodynamická měření Kablo-modelu na pozemním stendu. Brno: 2004.Detail
CHUDÝ, P. Aeroelastický Model. Brno: 2004.Detail
CHUDÝ, P. Průlet spojitou turbulencí. Brno: 2004.Detail
CHUDÝ, P. Průlet diskrétním poryvem. Brno: 2004.Detail
Design of the Flying Airfoil Testbed. 1999.Detail
FRIEDL, J. Airfoil Optimization Using Genetic Algorithm. Mendel 2003. Brno: 2003. s. 1 ( s.)ISBN: 80-214-2411-7.Detail
DANĚK, V. Aplikace zjednodušeného výpočtového modelu pro rozbor dynamické stability letounu. In Sborník příspěvků konference Inženýrská mechanika 2001. Praha: UTAM AV ČR v Praze, 2001. s. 54 ( s.)ISBN: 80-85918-64-1.Detail