Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 1.1.1999 — 31.12.2003
Zdroje financování
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Institucionální prostředky SR ČR (např. VZ, VC)
Jiné veřejné zdroje než podle zák. č. 130/2002 Sb. - Ostatní veřejné zdroje financování nepatřící do institucionálních zdrojů ČR
O projektu
Návrh, vybudování a vybavení universálních létajících laboratoří. Vývoj a ověřování nových metodik měření aerodynamických charakteristik, letových výkonů a letových vlastností letadel v reálných podmínkách. Experimentální výzkum aerodynamických charakteristik nových profilů křídel, vliv provozních podmínek. Výzkum v oblasti mechaniky letu,aktivní zlepšování letových výkonů a letových vlastností. Identifikační metody a inversní úlohy využitelné pro návrh letounu s ohledem na jeho stabilitu a řiditelnost. Rozvoj a využívání simulační techniky a letových simulátorů ve výzkumu mechaniky letu a zvyšování bezpečnosti letového provozu. Letová pevnostní měření v ustálených a neustálených režimech letu, spektra zatížení letounu.
Popis anglickyThe design, construction and equipment of the Universal Flying Laboratories. The development and certifying the new methods of measuring the aerodynamic characteristics, flight performance and flight properties in the real conditions. The experimental research of the aerodynamic characteristics of the new wing airfoils and the operational condition influence. The research of the flight mechanics, an active improvement of the flight performance and flight properties. The identification methods and inverse tasks available for the aircraft design regarding its stability and controllability.The development and usage of the simulation technique and flight simulators for the flight mechanics research and the flight safety increase. The strength measurements in the steady and non-steady flight regimes, aircraft load spectra.
Označení
MSM 262100005
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Daněk Vladimír, doc. Ing., CSc. - hlavní řešitel
Útvary
Fakulta strojního inženýrství- odpovědné pracoviště (1.1.1989 - nezadáno)Fakulta strojního inženýrství- příjemce (1.1.1999 - 31.12.2003)
Výsledky
FRIEDL, J. Airfoil Optimization Using Direct Method for Computing Aerodynamic Characteristics. 3rd International Conference on Advanced Engineering Design 2003. Prague: 2003. ISBN: 80-86059-35-9.Detail
FRIEDL, J. Airfoil Optimization Using Genetic Algorithm. Mendel 2003. Brno: 2003. s. 1 ( s.)ISBN: 80-214-2411-7.Detail
Design of the Flying Airfoil Testbed. 1999.Detail
CHUDÝ, P. Průlet diskrétním poryvem. Brno: 2004.Detail
CHUDÝ, P. Průlet spojitou turbulencí. Brno: 2004.Detail
CHUDÝ, P. Aeroelastický Model. Brno: 2004.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; FRIEDL, J. Aerodynamická měření Kablo-modelu na pozemním stendu. Brno: 2004.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; FRIEDL, J. Pevnostní zkouška Kablo modelu. Brno: 2004.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Polohová oprava pitot-statického systému motorového kluzáku L-13 SE Vivat, OK-8130, metodou létání na bázi. Polohová oprava pitot-statického systému motorového kluzáku L-13 SE Vivat, OK-8130, metodou létání na bázi. 1. Letecký ústav, FSI VUT v Brně: 2003.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Předběžný návrh metodiky letových měření stranových derivací na letounu KP-2U Sova. BRNO: 1999. s. 1-50.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Konstrukční návrh nosné konstrukce kablo-modelu pro létající laboratoř L-13 SE. neuvedeno. Neuvedeno: 2000.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Létající laboratoř L-13 SE s kablo-modelem profilu MS-0313. Létající laboratoř L-13 SE s kablo-modelem profilu MS-0313. 1. Letecký ústav, FSI, VUT v Brně: Letecký ústav, FSI, VUT v Brně, 2002. s. 1 ( s.)Detail
KOUŘIL, M. Programový blok pro výpočet dynamické stability letounu. LU 5/2001/CLKV. Letecký ústav, FSI, VUT v Brně: CLKV, Letecký ústav, 2001.Detail
KOUŘIL, M. The Dynamic Stability Analysis of the Next Generation Airplane for Pilot Training. AVIATION, 2003, vol. 2003, no. 3, p. 37 ( p.)ISSN: 1648-7788.Detail
DANĚK, V. Very light airplane longitudinal dynamic stability analysis. Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal, 2002, vol. 2002, no. 5, p. 425 ( p.)ISSN: 0002-2667.Detail
DANĚK, V. Použití zjednodušeného výpočtového modelu pro parametrickou analýzu dynamické stability letounu. Letecký zpravodaj, 2001, roč. 2001, č. 2, s. 8 ( s.)ISSN: 1211-877X.Detail
DANĚK, V. Computational Analysis of Longitudinal Dynamic Stability for Very Light Airplane. RESEARCH BULLETIN, 2000, vol. 2000, no. 10, p. 83 ( p.)ISSN: 1425-2104.Detail
DANĚK, V. Bezpečnost provádění zatáček na letounu s vysazenou pohonnou jednotkou. In Znižovanie nehodovosti v civilnom letectve - 2004. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, 2004. s. 79 ( s.)ISBN: 80-8070-246-2.Detail
ŠOŠOVIČKA, R.; KOUŘIL, M. Měření stoupacích rychlostí lehkého letounu. In FSI Junior konference 2004. Brno: FSI, VUT Brno, 2005. s. 1 ( s.)Detail
FRIEDL, J. Wing optimisation using direct method for computing aerodynamic characteristics. In Advanced Engineering Design 2004. Glasgow, Scotland, UK: 2004. p. 1 ( p.)ISBN: 80-86059-41-3.Detail
Odpovědnost: Daněk Vladimír, doc. Ing., CSc.