doc. PhDr.
Iveta Šimberová
Ph.D.
VUT – prorektorka pro internacionalizaci a vnější vztahy
+420 54114 2678, +420 54114 5160
prorektorka.internacionalizace@vutbr.cz
Publikace
2024
VON BÖHLEN, R.; ŠIMBEROVÁ, I. IMPACT OF THE FACTORS OF THE GREEN DEAL TO SMART MOBILITY. AD Alta, 2024, roč. 13, č. 02,
s. 26-35. ISSN: 1804-7890.
Detail | WWW2023
KRMELA, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Structure and dynamics of business models through the implementation of circular economy strategies. Journal of Competitiveness, 2023, roč. 15, č. 1,
s. 1-17. ISSN: 1804-1728.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněBEDNÁŘOVÁ, M.; TESAŘOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. THE EVOLUTION OF DIGITAL TRANSFORMATION IN SMES IN THE MANUFACTURING INDUSTRY IN THE DIFFERENT BLOCKS OF THE BM CANVAS SINCE THE BEGINNING OF THE PANDEMIC. Business Management and Economics Engineering, 2023, roč. 21, č. 1,
s. 48-62. ISSN: 2669-2481.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněSCHÜLLER, D.; DOUBRAVSKÝ, K.; ŠIMBEROVÁ, I. Trend Modelling as a Support of Managerial Decision-Making Process in Relation to Customers. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 2023, roč. 34, č. 4,
s. 412-424. ISSN: 2029-5839.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněRobert von Böhlen; Iveta Simberova. Evolutionary forms of business models and their impact on enterprises in the scientific community. Littera Scripta. Littera Scripta, 2023.
s. 24-40. ISSN: 1805-9112.
DetailRobert von Böhlen; Iveta Simberova. Analysis of factors influencing car purchases on the internet by automotive customers in Germany. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2023, roč. 10, č. 3,
s. 340-361. ISSN: 2345-0282.
Detail | WWW2022
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; VÁCHAL, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; SCHÜLLER, D.; ŠIRÁŇOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.; BŘEČKOVÁ, P.; MAREŠ, M.; FRÉLICH, M.; KAŇOVSKÁ, L. Souhrnná výzkumná zpráva. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022.
s. 1-82.
Detail | WWWŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice. GRADA Publishing, a.s. 2022. GRADA Publishing, a.s. 2022. Praha: GRADA Publishing, 2022. 312 s. ISBN: 978-80-271-3431-1.
DetailTESAŘOVÁ, M.; BEDNÁŘOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry. In 12th International Scientific Conference on Business and Management 2022. Business and Management. Vilnius Gediminas Technical University. Vilnius, Lithuania: Vilnius Gediminas Technical University, 2022.
s. 609-617. ISBN: 978-609-476-289-5. ISSN: 2029-4441.
Detail | WWWKRMELA, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; BABIČA, V. Dynamics of Business Models in Industry-wide Collaborative Networks for Circularity. Journal of Open Innovation, Technology, Market, and Complexity, 2022, roč. 8, č. 1,
s. 1-24. ISSN: 2199-8531.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněŠIMBEROVÁ, I.; KORAUŠ, A.; SCHÜLLER, D.; SMOLÍKOVÁ, L.; STRAKOVÁ, J.; VÁCHAL, J. Threats and Opportunities in Digital Transformation in SMEs from the Perspective of Sustainability: A Case Study in the Czech Republic. Sustainability, 2022, roč. 14, č. 6,
s. 3628-3645. ISSN: 2071-1050.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2021
STRAKOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; PÁRTLOVÁ, P.; VÁCHAL, J.; ZICH, R. The Value Chain as the Basis of Business Model Design. Journal of Competitiveness, 2021, roč. 13, č. 2,
s. 135-151. ISSN: 1804-171X.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněCHVÁTALOVÁ, Z.; ŠIMBEROVÁ, I.; VON BÖHLEN, R. The Application of Quantitative Methods for the Modification of a Business Model in the Digital Era, with the Support of the Maple System. Intellectual Economics, 2021, roč. 15, č. 2,
s. 64-95. ISSN: 1822-8038.
Detail | WWWWIKTOR, J.; ĎAĎO, J.; ŠIMBEROVÁ, I. The Digital Transformation of the EU Market The Digital Single Market Strategy in the Context of E-Commerce Development Diversification in Czechia, Poland and Slovakia. PROBLEMY ZARZADZANIA-MANAGEMENT ISSUES, 2021, roč. 19, č. 1,
s. 11-28. ISSN: 1644-9584.
Detail | WWW2020
ŠIMBEROVÁ, I.; ZITKIENE, R.; MACERINSKIENE, I.; GENELIENE, G. The Evaluation of Gambling Sector's Social Costs in Lithuania. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 2020, roč. 31, č. 5,
s. 558-564. ISSN: 2029-5839.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněŠIMBEROVÁ, I.; KITA, P. New Business Models Based on Multiple Value Creation for the Customer: A Case Study in the Chemical Industry. Sustainability, 2020, roč. 12, č. 9,
s. 1-18. ISSN: 2071-1050.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněKRMELA, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Impact of Circular Economy on Sustainability of Incumbent Companies in the B2B Environment: Dynamics of Business Models. Proceedings 5th International Online Confeference on New Business Models. 1. NIjmegen, The Netherlands: Jonker, J., Faber, N. (2020). Proceedings 5th International Online Conference on New Business Models. Nijmegen, OCF 2.0, Doetinchem (NL), 2020.
s. 1-15.
Detail | WWWKOCMANOVÁ, A.; PAVLÁKOVÁ DOČEKALOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. The Effect of Selected Macroeconomic Factors on the Sustainability and the Market Value of Czech Joint-Stock Companies. In Proceedings of the 11th International Multi-Conferences on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2020. IMCIC 2020201. Orlando, Florida: International Institute of Informatics and Systemics, IIIS, 2020.
s. 99-104. ISBN: 978-1-950492-26-8.
DetailTESAŘOVÁ, M.; KRMELA, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Digitalization as an enabler of business model dynamics. In 11th International Scientific Conference "Business and Management 2020" May 7-8, 2020, Vilniums, LITHUANIA. International Scientific Conference "Business and Management". Vilnius, Lithuania: VGTU Press, 2020.
s. 73-83. ISBN: 978-609-476-231-4. ISSN: 2029-929X.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněTESAŘOVÁ, M.; KRMELA, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Digital support to external sustainability communication in self-adhesive labelling industry. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2020, roč. 7, č. 3,
s. 2109-2125. ISSN: 2345-0282.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2019
ŠIMBEROVÁ, I.; KOCMANOVÁ, A.; PAVLÁKOVÁ DOČEKALOVÁ, M.; ŠKAPA, S. Does corporate governance affect the market value and risk of Czech joint-stock companies?. In IMCIC 19 Proceeding, Volume I. I. Orlando, Florida, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2019.
s. 29-34. ISBN: 978-1-941763-96-4.
Detail2018
ŠIMBEROVÁ, I.; KRMELA, A.; KITA, P. Sustainable innovation of industrial companies. In "Business and Management 2018". 10th International Scientific Conference. Lithuania: VGTU, 2018.
s. 1-10. ISBN: 978-609-457-921-9.
Detail | WWWKITA, P.; ŠIMBEROVÁ, I. AN OVERVIEW OF BUSINESS MODELS IN THE CZECH CHEMICAL INDUSTRY: A SUSTAINABLE MULTIPLE VALUE CREATION PERSPECTIVE. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2018, roč. 6, č. 2,
s. 662-676. ISSN: 2345-0282.
Detail | WWWKITA, P.; ŠIMBEROVÁ, I. AN OVERVIEW OF BUSINESS MODELS IN THE CZECH CHEMICAL INDUSTRY. In Innovation management, entrepreneurship and sustainability 2018; Proceedings of the 6th International Conference. Praha: Department of entrepreneurship, Faculty of Business Administration, University of Economics, Prague, 2018.
s. 520-529. ISBN: 978-80-245-2274-6.
Detail | WWWPAVLÁKOVÁ DOČEKALOVÁ, M.; KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; KOLEŇÁK, J. Modelling of Social Key Performance Indicators of Corporate Sustainability Performance. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2018, roč. 66, č. 1,
s. 303-312. ISSN: 1211-8516.
DetailSCHÜLLER, D.; PEKÁREK, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; ŠIMBEROVÁ, I. Novel Method of Price Determination based on Reference Price. Engineering Economics, 2018, roč. 29, č. 1,
s. 13-23. ISSN: 1392-2785.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovněKOCMANOVÁ, A.; PAVLÁKOVÁ DOČEKALOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. The impact of Environmental and Social performance on the Market Value of Shares of Czech Joint-Stock Corporations. In The 22nd World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics (WMSCI 2018). 1. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systematics, 2018.
s. 13-18. ISBN: 978-1-941763-90-2.
Detail2017
ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; ŠIMBEROVÁ, I.; MRÁČEK, P.; SCHÜLLER, D. Hodnocení možností aplikace brandingových konceptů na trhu nízkoalkoholických nápojů v segmentu nápojů na bázi vína. Brno: 2017.
Detail2016
ŠIMBEROVÁ, I.; REKOVÁ, E. Phenomenon of "Born Globals“ in the internationalization of small and medium-sized enterprises in the Czech Republic. European Research Studies Journal, 2016, roč. 19, č. 4,
s. 120-129. ISSN: 1108-2976.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2015
ŠIMBEROVÁ, I.; CHVÁTALOVÁ, Z.; KOCMANOVÁ, A.; HORNUNGOVÁ, J.; PAVLÁKOVÁ DOČEKALOVÁ, M. Sustainable Value in Measuring of Corporate Sustainability: Approaches and their Evaluation. Journal of Security and Sustainability Issues, 2015, roč. 4, č. 3,
s. 241-259. ISSN: 2029-7025.
Detail | WWWSYCHROVÁ, L.; ŠIMBEROVÁ, I. Evaluation of selected criteria in the buildings life cycle from the perspective of supplier and user. In The 25th International Business Information Management (IBIMA) Conference: Conference Proceedings. IBIMA, 2015.
s. 1-7. ISBN: 978-0-9860419-4-5.
Detail | WWWMILICHOVSKÝ, F.; ŠIMBEROVÁ, I. Marketing Effectiveness: Metrics for Effective Strategic Marketing. Engineering Economics, 2015, roč. 26, č. 2,
s. 211-219. ISSN: 1392-2785.
Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně2014
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I. The internationalization of SMEs in the Czech Republic: strategic and knowledge development issues. In Internationalization of Firms from Economies in TRansition: The effects of Politico- Economic Paradigm Shift. New Horizons in International Business. UK: Edward Elgar Publishing, Inc., 2014.
s. 90-108. ISBN: 978-1-78347-469- 1.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Determination of enviromental, social and corporate governance indicators: framework in the measurement of sustainable performance. J BUS ECON MANAG, 2014, roč. 15, č. 5,
s. 1017-1033. ISSN: 1611-1699.
DetailSIMANAVICIUS, A.; LAZAUSKAS, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Methods of Tourism Risk Perception: Economic Assessment. Transformations in Business& Economics, 2014, roč. 13, č. 2A(32A),
s. 311-323. ISSN: 1648- 4460.
Detail2013
MILICHOVSKÝ, F.; ŠIMBEROVÁ, I. Measurement of marketing effectiveness in industrial field. In Electronic Interantional Interdisciplinary Conference 2012. Žilina: EDIS, 2013.
s. 170-176. ISBN: 978-80-554-0551- 3.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; ŠMAKALOVÁ, P.; SYCHROVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Obchodování. Obchodování. Brno: VUTIUM, 2013. ISBN: 978-80-214-4709- 7.
DetailKOCMANOVÁ, A.; DOČEKALOVÁ, M.; HORNUNGOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; CHVÁTALOVÁ, Z.; HŘEBÍČEK, J.; TRENZ, O.; KUBÁLEK, T.; HODINKA, M.; POPELKA, O. Měření podnikové výkonnosti. 1. 1. Brno: Littera, 2013. 249 s. ISBN: 978-80-85763-77- 5.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Multidimensional modelling of social performance indicators in processing industry companies in the Czech Republic. INTERNATIONAL JOURNAL of MATHEMATICAL MODELS AND METHODS IN APPLIED SCIENCES, 2013, roč. 7, č. 5,
s. 500-507. ISSN: 1998- 0140.
DetailCHVÁTALOVÁ, Z.; ŠIMBEROVÁ, I. Analysis of ESG indicators for measuring enterprise performance. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, roč. 61, č. 7,
s. 2197-2204. ISSN: 1211- 8516.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. A Model of Environmental, Social and Governance Performance Indicators of a Company. In The 17th World Multi-Conference on Systemics,m Cybernetics and Informatics, Proceeedings. 1. ORLANDO, USA: INternationalInstitute of Informatics and Systematics, 2013.
s. 19-24. ISBN: 978-1-936338-86- 3.
Detail2012
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I. MARKETING IN HIGH- TECHNOLOGY FIRMS. Business: Theory and Practice, 2012, roč. 13, č. 4,
s. 465-471. ISSN: 1648- 0627.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; SYCHROVÁ, L.; ŠMAKALOVÁ, P.; MILICHOVSKÝ, F. The choice and intensity of marketing activities use in relation to company size. In International Conference. In Trends in economics and management for the 21st century (id 20445). 2012. Brno, Česká republika: CERM, 2012.
s. 1-11. ISBN: 978-80-214-4581- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; KOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P. Corporate Governance Performance Measurement – Key Performance Indicators. Economics and management- 2007, 2012, roč. 17, č. 4,
s. 1585-1593. ISSN: 1822- 6515.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; KOCMANOVÁ, A. Corporate Governance – Research of Key Indicators on Market of Processing Industry in the Czech Republic via Cluster Analysis. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2012, roč. LX, č. 7,
s. 359-368. ISSN: 1211- 8516.
DetailCHVÁTALOVÁ, Z.; ŠIMBEROVÁ, I. Analysis and Identification of Joint Performance Measurement Indicators: Social and Corporate Governance Issues. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2012, roč. 60, č. 7,
s. 127-138. ISSN: 1211- 8516.
DetailSYCHROVÁ, L.; ŠIMBEROVÁ, I. KEY PERFORMANCE INDICATORS AS A BASIC ELEMENT FOR A MARKETING EFFICIENCY MEASUREMENT. Business: Theory and Practice, 2012, roč. 13, č. 4,
s. 488-493. ISSN: 1648- 0627.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P. Qualitative relationships between the environmental, social and governance (ESG) performance indicators for supporting the decision- making. In The 16th World Multi_conference on Systemics, Cybernetics and Informatics. 2012.
s. 31-37. ISBN: 978-1-936338-68- 9.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P. Construction of the social performance indicators for the determination of performance of ESG-indicators to support the decision- making. In Proceedings of the 1st WSEAS Intenational Conference on Finance, Accounting and Auditing (FAA 12). UTB, FAME Zlín: 2012.
s. 233-239. ISBN: 978-1-61804-125- 8.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Modelling of Corporate Governance Performance Indicators. Engineering Economics, 2012, roč. 23, č. 5,
s. 485-495. ISSN: 1392- 2785.
Detail2011
KLOUDOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; CHWASZCZ, O. THE 3T TRANSFORMATION MODEL FOR THE PURPOSES OF A COMPARISON OF THE CREATIVE POTENTIAL WITHIN THE FRAMEWORK OF SELECTED EUROPEAN REGIONS. In Liberec Economic Forum 2011. 1st. Liberec, Česká republika: Technical Unoiversity of Liberec, 2011.
s. 232-241. ISBN: 978-80-7372-755- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; CHVÁTALOVÁ, Z. INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION – MARKETING ACTIVITY EFFECTIVENESS MEASUREMENT IN SYSTEM MAPLE. Sborník vědeckých prací University Pardubice, 2011, roč. XVI, č. 21(3/2011),
s. 172-182. ISSN: 1211- 555X.
DetailKOCMANOVÁ, A.; DOČEKALOVÁ, M.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. Sustainability: Environmental, Social and Corporate Governance Performance in Czech SMEs. In The 15th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics. 2011. IFSR , Orlando, USA: WMSCI 2011,Orlando, USA, 2011.
s. 94-99. ISBN: 978-1-936338-42- 9.
DetailŠMAKALOVÁ, P.; ŠIMBEROVÁ, I. Stakeholder approach in marketing strategy. International Scientific Conference “ Whither Our Economies, 2011, roč. 2011, č. 1,
s. 135-142. ISSN: 2029- 8501.
DetailCHVÁTALOVÁ, Z.; ŠIMBEROVÁ, I. Economic Phenomena Via Mathematical Modelling in Maple System. Business, Management and Education, 2011, roč. 9, č. 2,
s. 260-276. ISSN: 2029- 7491.
DetailMILICHOVSKÝ, F.; ŠIMBEROVÁ, I. Signification of marketing effectiveness in industry. International Scientific Conference “ Whither Our Economies, 2011, roč. 2011, č. 1,
s. 98-103. ISSN: 2029- 8501.
Detail2010
ŠIMBEROVÁ, I.; TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L. High Technology Sector in the Czech republic: Market Orientation and Corporate Culture. In The 6th International Scientific Conference Business and Management 2010. Business and Management. Selected paper. Litva: Vilnius Gediminas Technical University, 2010.
s. 488-493. ISBN: 978-9955-28-311- 9. ISSN: 2029-4441.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Synergy in Marketing Management - Challenge for Innovation of Industrial Company Offer. Economics and management- 2007, 2010, roč. 15, č. 15,
s. 158-159. ISSN: 1822- 6515.
DetailPUTNOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; RAŠTICOVÁ, M.; ČERNOHORSKÁ, L.; REŽŇÁKOVÁ, M.; CHVÁTALOVÁ, Z.; LUHAN, J.; ŘEŠETKOVÁ, D.; KŘÍŽ, J.; MUSILOVÁ, H.; HONZÍK, J.; ESTÉLYIOVÁ, K. Cooperation between Technical Universities and Industrial Enterprises. ring. ring. Brno: VUTIUM, 2010. 107 s. ISBN: 978-80-214-4055- 5.
DetailSOLČANSKÝ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. MEASUREMENT OF MARKETING EFFECTIVENESS. Economics and management- 2007, 2010, roč. 15, č. 15,
s. 1-5. ISSN: 1822- 6515.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Company strategic marketing management - synergic approach and value creating. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2010, roč. LVIII, č. 6,
s. 543-552. ISSN: 1211- 8516.
Detail2009
ŠIMBEROVÁ, I. Řízení vztahů se stakeholdry- nová výzva pro marketingové řízení podniků na průmyslových trzích. MANEKO, 2009, roč. 1, č. 1,
s. 77-84. ISSN: 1337- 9488.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Corporate Culture- as a Barrier of Market Orientation Implementation. Economics and management- 2007, 2009, roč. 2009, č. 14,
s. 1-10. ISSN: 1822- 6515.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. ECONOMICS AND MANAGEMENT OF THE COMPANY. In Education and Economy 2009. 2009. Tallin, Estonsko: Tallin University of technology, 2009.
s. 70-81. ISBN: 978-9985-59-899- 3.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; POLLARD, D. The impact of high- technology SMEs in the ASEAN region. Economics and Business. Economy: Theory and Practice, 2009, roč. 3, č. 19,
s. 108-117. ISSN: 1407- 7337.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I.; LACE, N. Knowledge management as Knowledge management as a basis of the knowledge society. Knowledge Society, 2009, roč. Jan II, č. 3,
s. 5-9. ISSN: 1313- 4787.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.; LACE, N. Creative Society- Space for Development of Company Innovative Potential. Knowledge Society, 2009, roč. 3, č. september 2009,
s. 55-59. ISSN: 1313- 4787.
Detail2008
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I. On Researching the Internationalisation of SMEs in Transformation Economies. World Review of Entrepreneurship, Management, and Sust. Development, 2008, roč. 4, č. 2/ 3,
s. 107-124. ISSN: 1746- 0581.
DetailŠIMBEROVÁ, I. MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT. In Business and Management 2008: Selected papers. 2008. Litva: VGTU Publishing House, 2008.
s. 310-315. ISBN: 978-9955-28-311- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A. Industrial Stakeholder Relationship Management Research. Business, 2008, roč. 2008, č. 8,
s. 1-16. ISSN: 1539- 722X.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Success of High-Tech Firms: Base of the Marketing Knowledge. Knowledge Society, 2008, roč. 3, č. 1,
s. 53-61. ISSN: 1313- 4787.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Řízení vztahů se stakeholdy na průmyslových trzích v kontextu současných marketingových koncepcí. Brno: Vutium, 2008.
s. 1-38.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Barriers to SMEs Development in the Czech Republic from the Internationalization and Globalisation Point of View. In New European Challenges for Small Business Prospective. 2008. Riga: Riga Technical University, 2008.
s. 17-30. ISBN: 978-9984-32-998- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I. VZTAHY SE STAKEHOLDRY V SOUDOBÝCH MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍCH. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2008, roč. 2008, č. 02,
s. 71-81. ISSN: 1802- 8527.
DetailKOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008.
s. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. IMPROVEMENT OF EDUCATION AND INCREASE OF MANAGER'S COMPETENCE WITHIN MASTER STUDY MASTER STUDY PROGRAM "ECONOMY AND MANAGEMENT" AT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT. In Actual problems od Economy Business and Management: Teheory and Practise. 1. Brno, Česká republika: Brno University of Technology, 2008.
s. 1-9. ISBN: 978-5-7526-0347- 1.
DetailNĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Working Smarter Smart Practices Database. VADYBA, Management, 2008, roč. 3- 4, č. 16- 17,
s. 88-96. ISSN: 1822- 3133.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. Cultural Aspects of Management in conditions of Eastern Europe Countries and Russian. Intellectual Economics, 2008, roč. 2, č. 4,
s. 73-81. ISSN: 1822- 8011.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. Management Paradigm Based on Contemporary Managerial Thinging. Business, 2008, roč. 13, č. 1,
s. 458-477. ISSN: 1539- 722X.
Detail2007
ŠIMBEROVÁ, I. Theoretical aspects of regional competitiveness measurement. Ekonomika, 2007, roč. 2007, č. 77,
s. 68-81. ISSN: 1392- 1258.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. ZKVALITNĚNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCE MANAŽERŮ V RÁMCI MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU EKONOMIKA A MANAGEMENT NA FAKULTĚ PODNIKATELSKÉ VYSOKÉHO UČENÍ TECHNICKÉHO V BRNĚ. In FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15 TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISCHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY. 1. Brno: VUT v Brně, FP, 2007.
s. 15-21. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I. KNOWLEDGE ECONOMY: SOME INITIAL CONSIDERATION FOR FUTHER DEVELOPMENT OF INDUSTRIAL COMPANIES. In "Towards Knowledge-Based Economy"and "Enterprise Management: Diagnostics, Strategy, Efectiveness". RTU. Riga: RTU Publishing House, 2007.
s. 63-72.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; CHALUPSKÝ, V. POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH- TECH FIRMÁCH. In Management, Economics and Business Development in the new European Conditions. Brno: CERM, s.ro. o, 2007.
s. 94-103. ISBN: 978-80-7204-532- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A. STAKEHOLDER MANAGEMENT IN THE MARKETING CONCEPTS FRAMEWORK. In CRM 2007 "Customer Relationship Management 07". 2007. Pardubice: University of Pardubice, 2007.
s. 35-43. ISBN: 978-80-7395-015- 6.
DetailŠIMBEROVÁ, I. MARKETING IN HIGH- TECH FIRMS. In Modern Approaches to Corporate Management. 2007. Bratislava: STU Bratislava, 2007.
s. 1-9. ISBN: 978-80-227-2750- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Rozvoj lidských zdrojů. In Rozvoj lidských zdrojů. 2007. Brno: VUT v Brně, 2007.
s. 1 (1 s.). ISBN: 978-80-214-3383- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I. A New Approach to the Business Enterprise Subject. In Education and Economy. 2007. Tallin: Tallin Technical University, 2007.
s. 134-135.
DetailŠIMBEROVÁ, I. MARKETING CULTURE - BASE FOR MARKET ORIENTATION IMPLEMENTATION. USING EVENTS AND FESTIVALS TO DEVELOP TOURISM, 2007, roč. 5, č. 1,
s. 1-15. ISSN: 1888- 1734.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Real estate market effect on monetary stability in countries with transition econom- case of Lithuania. Proceedings of 2ned intermnational conference, Selected papers, 2007, roč. 2007, č. 1,
s. 235-240. ISSN: 1822- 7090.
DetailCHALUPSKÝ, V.; KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I. MARKET ORIENTATION IN HI- TECH FIRMS. In research in the area of economics and company management. 2007. Brno: Brno University of Technology, 2007.
s. 1-8. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
DetailCHALUPSKÝ, V. a kol. Market Orientation in High- tech Firms. In Sborník slavnostní veděcké konference, Brno: Fakulta podnikatelská. Brno: 2007. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
DetailNĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I. Management and suistainable development. In Busines and Management 2006. 1. Vilnius Gedimanis Technical University, 2007.
s. 357-362. ISBN: 978-9955-28-114- 6.
DetailTOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I.; KAŇOVSKÁ, L.; CHALUPSKÝ, V. The Method of Measuring Market Orientation. In EIBA 2007. 1. Catania, Itálie: European International Business Academy, 2007.
s. 27- 30 ( s.)
DetailŠIMBEROVÁ, I. Internal marketing a s a part of marketing culture creating value for external customer. Ekonomika, 2007, roč. 2007, č. 12,
s. 1-14. ISSN: 1392- 1258.
Detail2006
ŠIMBEROVÁ, I. Key Aspects of Customer Satisfaction - Challenge for Development of Retail Business. In Management 2006 management - theory, trends and practice. 2006. Prešov: Prešovská univerzita, 2006.
s. 118-124. ISBN: 80-8068-512- 6.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M. Export- prerequisite of the Growth of Small and Medium Enterprises in the Conditions of Small Opened Economy. 2006, roč. 2006, č. 1,
s. 96-104.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; POLLARD, D. The development of High- Technology SMEs in ASEAN. International Journal of Applied Entrepreneurship, 2006, roč. 2, č. 2,
s. 1-13. ISSN: 1742- 5824.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Long- life Education from Marketing Point of View. VADYBA, Management, 2006, roč. 02, č. 11,
s. 136-143. ISSN: 1822- 3133.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Customer satisfaction - challenge for development of retail business. In New trends for a new europe: research for entrepreneurship. Brno: Brno University of Technology, 2006.
s. 1-7. ISBN: 80-214-3298- 5.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Srovnání některých aspektů českého maloobchodního podnikání s vybranými zeměmi střední a východní Evropy. In Moderné prístupy k manažmentu podniku. Bratislava: STU v Bratislave, 2006.
s. 1-6. ISBN: 80-227-2509- 9.
DetailREŽŇÁKOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. Predprinimateľskaja sreda v Čechii. In Predprinimateľskaja sreda v novych stranach EC. ekonomie. Moskva: TEIC, 2006.
s. 423-479. ISBN: 5-7218-0866- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Development of retailing in CR. In Business development possibilities in the new european area. 1. Vilnius: Vilnius university, 2006.
s. 468-474. ISBN: 9986-19-937- 9.
DetailKAŇOVSKÁ, L.; ŠIMBEROVÁ, I.; TOMÁŠKOVÁ, E. Strategický marketing. Brno, VUT v Brně, FP: Ing. Zdeněk Novotný CSc., 2006. ISBN: 80-7355-067- 9.
DetailKOCMANOVÁ, A.; NĚMEČEK, P.; ŠIMBEROVÁ, I. MANAGEMENT AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT. In 4th International Scientific Conference Business and Management 2006. Vilnius. Vilnius Gediminas Technical University Faculty of Business Mangement: Vilnius, Litva, 2006.
s. 278-284. ISBN: 9955-28-033- 6.
DetailKONEČNÁ, Z.; ŠIMBEROVÁ, I. Řízení podle hodnot: Role managementu při utváření a změně organizační kultury prostřednictvím organizačních hodnot. In Česká ekonomika v procesu globalizace. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
s. 224-228. ISBN: 80-210-4089- 0.
DetailZINECKER, M.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. EXPORT - PREREQUISITE OF THE GROWTH OF SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES IN THE CONDITIONS OF SMALL OPENED ECONOMY (CZECH REPUBLIC CASE). In Contemporary Issues in Finance Banking and Insurance Theory and Practice. Kaunas: Kolping College Kaunas, 2006.
s. 96-103.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; KONEČNÁ, Z. Organizational Culture: Differences in Perception of Content of Organizational Culture in Level of Organizational Values by Top, Middle-Level and Low- Level Managers in Czech Manufacturing Companies. In Regional and National Drivers of Businesss Location and Competitiveness. 2006.
Detail2005
ŠIMBEROVÁ, I. Standing of SMEs and their Share in Foreign Trade of Czech Republice. In Moderní přístupy k manažementu podniku. Bratislava, SK: FCHPT Bratislava, 2005.
s. 538-546. ISBN: 80-227-2284- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Internationalisation of SMEs in the Environment of Globalisation from the Barriers point of view. In Developing Regions Rhrough Family Business and tourism. 3. Seville: Seville, 2005.
s. 5-13. ISBN: 84-472-1018- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I. STANDING OF SMEs AND THEIR SHARE IN FOREIGN TRADE. Vedecké listy, 2005, roč. 1, č. 02,
s. 80-89. ISSN: 1336- 815X.
DetailFRANKOVÁ, E.; LUKÁŠOVÁ, R.; ŠIMBEROVÁ, I. Organizační kultura českých firem: vztah mezi organizačními hodnotami a normami chování. In Ekonomika, financie a manažement podniku - rok 2005. Bratislava: 2005.
s. 191-198. ISBN: 80-225-2107- 8.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Marketing approach in internationalisation process of SMEs in Czech republic. 2005, roč. 2005, č. 1,
s. 97-105.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Marketing Approach in Internationalisation Process of SMEs in Czech Republic. In Business Development Possibilities in The New European Area. Vilnius, Litva: Vilnius University, Faculty of Economics, Business Departament, 2005.
s. 220-228. ISBN: 9986-19-784- 8.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E. Strategický marketing. Brno, FP: Ing. Zdeněk Novotný CSc., 2005.
s. 1-70. ISBN: 80-7355-046- 6.
Detail2004
ŠIMBEROVÁ, I. The role of marketing culture in the context of suistainable company development. In Proceeding of 5th Annual International Conference Conditions of suistainable development: new challenges and prospects. 2004. BIHA, Riga, Lotyšsko: BIHA, Riga, Lotyšsko, 2004.
s. 302-311. ISBN: 9984-653-96- X.
DetailLukášová, R., Šimberová, I. Organisational Values as an Indicator of Customer Focused Organisational Culture. In Business and Ecoomic Development in Central and Eastern Europe. Brno: 2004.
s. 6 ( s.) ISBN: 80-214-2717- 5.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; HOFFMANN, P. Trend of the organisational structure change- Total customer satisfaction perspective. In New Trends for a New Europe: research for Entrepreneurship. 2004. Brno: Brno University of Technology, Business and Management Faculty, 2004.
s. 1-10. ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Bariéry internacionalizace malých a středních podniků v ČR. In New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship. Brno University of Technology, Faculty Business and Management, 2004.
s. 1-12. ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Internationalisation of Czech SMEs: issues relating to marketing knowledge deficits. In International Business in an Enlarging Europe: integration, coopetition and collaboratrion. 2004. Northern Ireland: IDA Ireland, 2004.
s. 1-20. ISBN: 1-85923-183- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Perspektivy malých a středních podniků z hlediska globalizace. In Moderné prístupy k manažmentu podniku. 2004. Bratislava: GC- TECH, 2004.
s. 391-396. ISBN: 80-969189-0- 7.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NEJEZCHLEB, L. Globalizace a integrace. In New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship. Brno: Brno University of Technology, Business and Management Faculty, 2004.
s. 1 ( s.) ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Bariéry internacionalizace malých a středních podniků v ČR. In New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship. Brno: Brno University of Technology, Faculty Business and Management, 2004.
s. 1 ( s.) ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Internationalisation process and utilization of marketing knowledge of Czech SMEs. In Globalizácia a jej sociálno- ekonomické dosledky. Žilina: EDIS, 2004.
s. 174 ( s.) ISBN: 80-8070-311- 6.
DetailLucie Sýkorová, Ivera Šimberová, Eva Tomáškova. Strategický marketing. Strategický marketing. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc., 2004.
s. 1-70. ISBN: 80-7355-017- 2.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; POLLARD, D. The Internationalisation of Czech SMEs: The Impact of Marketing Knowledge Deficits. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004.
s. 67 ( s.) ISBN: 80-214-2717- 5.
DetailLukášová, R. a kol. Firemní kultura českých výrobních firem: vnímání vybraných aspektů vnitřního a vnějšího prostředí. In New Trends a New europe: Research for Entrepreneurship. Brno: Brno University of Technology, Business and Management Faculty, 2004.
s. 1 ( s.) ISBN: 80-214-2753- 1.
DetailLukášová, R., Šimberová, I., Nový, I. Organizační kultura orientovaná na zákazníka. In Organizační kultura. Grada. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004.
s. 123-256. ISBN: 80-247-0648- 2.
DetailNěmeček, P., Kocmanová, A., Jurová, M., Rais, K., Šimberová, I., Konečný, M. Možné trendy rozvoje podniků. VUT v Brně. VUT v Brně. Brno: Akademické nakladatelství CERM Brno, 2004. 148 s. ISBN: 80-7204-362- 5.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NĚMEČEK, P.; KORÁB, V.; GARCÍA, A. New Trends for a New Europe: Research for Entrepreneurship. Brno: 2004.
Detail2003
ŠIMBEROVÁ, I. OCI- nástroj pro vysvětlení chování podniku ve vztahu k implementaci marketingové koncepce zaměřené na spokojenost zákazníka. In New Trends of the Development of Industry. 2003. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, Technická 2, 2003.
s. 1-8. ISBN: 80-214-2518- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Significance of marketing in the process of the internationalization of small and midlle- sized enterprises in the Czech republic. In Marketing of the companiesin V4 countries one step before the entry to EU. 2003. EF Univerzita Matěja Bela: Banská Bystrica: EF Univerzita Matěja Bela, 2003.
s. 358-365. ISBN: 80-8055-815- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Barriers of the entrance of the Czech SMEs to the international markets. In Globalizácia a jej sociálno- ekonomické dosledky. ŽU, Žilina, Slovensko: Žilina-EDIS- ŽU, 2003.
s. 308 ( s.) ISBN: 80-8070-134- 2.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; HOFFMANN, P.; STŘELSKÁ, K. The new trends in the sphere of marketing nad their influence on the Czech industrial market. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 2003. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003.
s. 1-16. ISBN: 84-688-8441- 3.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; POLLARD, D. On Researching the Internationalization of SMEs in Transformation Economies. In New Trends of the Development of Industry. VUT. Brno: Vysoké učení technické, Fakulta podnikatelská, 2003.
s. 1-30. ISBN: 80-214-2518- 0.
DetailLUKÁŠOVÁ, R.; ŠIMBEROVÁ, I.; FRANKOVÁ, E. Organizational culture of Czech companies: Organizational values related to behaviour of individuals in organizations (results of a qualitative pilot study). In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno: Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European, 2003.
s. 75 ( s.) ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Internationalisation of SMEs in Czech Republic: Research project GA 402/02/0106 (work-in-progress). In 7th Vaasa Conference on International Business. Vaasa University. VAASA: Vaasa University, Finland, 2003.
s. 1-13.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; ZICH, R.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M.; POLLARD, D. Some aspects of internationallisation of SMEs in Czech republic. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 1. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003.
s. 1-15. ISBN: 84-688-8441- 3.
DetailZINECKER, M.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; POLLARD, D. The Internationalization Process of Small and Medium- Sized Enterprises from View of Financial Management. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2003.
s. 117 ( s.) ISBN: 80-214-2445- 1.
DetailZINECKER, M.; POLLARD, D.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ŠIMBEROVÁ, I. Some Aspects of Internationalisation of Smes in Czech Republic. In Sevilla: Facultad de Ciencias Economicas y Empresariales de la Universidad de Sevilla, 2003.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; BŘEČKOVÁ, P.; POLLARD, D. The Internacionalising processes of small and medium companies in the Czech republic. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. VUT. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2003.
s. 93-104. ISBN: 80-214-2445- 1.
Detail2002
ŠIMBEROVÁ, I. Certain aspects of applying of the modern marketing philosophy (TCS) in the Czech companies. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe: Implications for Economic Integration into Wider Europe. Brno: Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 645 ( s.) ISBN: 80-214-1683- 1.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Marketingová koncepce a její uplatňování v podniku se zřetelem na průmyslový trh. Možné trendy strojírenských a elektrotechnických podniků se zřetelem na jihomoravský region. Možné trendy strojírenských a elektrotechnických p. Brno: FP VUT v Brně, 2002. ISBN: 80-214-2518- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Total Customer Satisfaction- Suitable Marketing Target for Czech Companies. In Marketing: Theories and Methods 4/ 2002. Merketing: Theories and Methods 4/ 2002. Vilnius: Vilnius University Publishing House, 2002.
s. 74 ( s.) ISBN: 9986-19-516- 0.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Total Customer Satisfaction - marketing target. In Zarzandzanie marketingowe w polskich predsienbiorstwach. Zarzandzanie marketingowe w polskich predsienbiors. Torun: Katedra marketingu, Uniwersytet Mikolaja Kopernika, 2002.
s. 277-280. ISBN: 83-231-1441- 2.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů. In New trends of the development of industry. New trends of the development of industry. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 1 ( s.) ISBN: XXX.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů. In Možné trendy strojírenských a elektrotechnických podniků se zřetelem na jihomoravský region. Možné trendy strojírenských a elektrotechnických p. Brno: FP VUT v Brně, 2002.
s. 1 ( s.) ISBN: XXX.
DetailPOLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; KORÁB, V.; ZICH, R. Researching the Internationalisation of SME' s in the Czech Republik. In Business and Economic Development in CEEC: Implications for Econommic Integration into Wider Europe. Business and Economic Development in CEEC: Implica. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002.
s. 353-364. ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Globalization versus internationalization in relation to the strategy of the Czech companies. In Globalizácia a jej vlyv na transformujúce sa ekonomiky (pozitíva a negatíva). Zborník píspevko v mezinárodnej konferencie. Žilina, SK: Žilinská univerzita, 2002.
s. 292- 299 ( s.) ISBN: 80-8070-005- 2.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; POLLARD, D. Proces internacionalizace v prostředí rostoucí konkurence. In Firma a konkurenční prostředí. Sborník z konference. Brno: Provozně- ekonomická fakulta MZLU, 2002.
s. 0- 0 ( s.) ISBN: 80-7302-031- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Researching the internationalisation of SMEs in the Czech Republic: Some initial considerations. In Second International Conference: Interantional Business in Transition Economies. Second International Conference: Interantional Bus. Vilnius, Lithuania: Vilnius University, 2002.
s. 256-267. ISBN: XXX.
DetailREŽŇÁKOVÁ, M., ŠIMBEROVÁ, I., ZICH, R. Influence of Foreign Direct Investment on Czech Economy. In Business and Economic Development in CEEE: Implications for Economic Integration into Wider Europe. -. Brno: Brno University of Technology, 2002.
s. 418- 422 ( s.) ISBN: 80-86510-39- 5.
DetailPOLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I. Researching the Internationalisation of SME's in the Czech Republic: Some Initial considerations. Transformations in Business& Economics, 2002, roč. 2002, č. 1,
s. 25- 35 ( s.) ISSN: 1648- 4460.
DetailŠIMBEROVÁ, I., HAJKR, J., HOFFMANN, P. Strategický marketing. Skripta BaHons. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. ISBN: 80-86510-08- 5.
Detail2001
ŠIMBEROVÁ, I. Marketingové strategie v období globalizace, jejich vliv na zákazníka a jeho sociální postavení. In Globalizácia a jej sociálno- ekonomické dosledky. Globalizácia a jej sociálno- ekonomické dosledky. Žilina: Žilinská univerzita, 2001.
s. 106 ( s.) ISBN: 80-7100-897- 4.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Apllication of the Statistical Methods in the Marketing Research. In Quantitative Mthodes in Economy and Business. 2001.
s. 391- 395 ( s.)
DetailŠIMBEROVÁ, I. Marketing českých firem z pohledu internacionalizace a globalizace. In 1st International Post- Graduate Conference IMEA 2001. zborník. Pardubice: The University of Pardubice, Faculty of Economics and Administration, 2001.
s. 330 ( s.) ISBN: 80-7194-347- 9.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Aplikace statistických metod v marketingovém výzkumu. In Kvantitatívne metódy v ekonómii a podnikaní. Zborník. Bratislava: Ekonóm Bratislava 2001, 2001.
s. 391- 396 ( s.) ISBN: 80-225-1382- 2.
DetailŠIMBEROVÁ, I.; NEJEZCHLEB, L. Marketing Control in the Context of new Trends coming out from Globalization of Economics. In Business and Economic Development in CEE : Implications for EconomicIntegration into Wider Europe. zborník. Brno: BMF BUT, 2001.
s. 382- 388 ( s.) ISBN: 80-86510-05- 0.
DetailNEJEZCHLEB, L., ŠIMBEROVÁ, I. Influence of “GLOBALIZATION” on changes in the companies´ strategies. Ekonomika ir vadyba, 2001, roč. 2001, č. 2,
s. 5- 14 ( s.) ISSN: 1392- 8732.
DetailŠIMBEROVÁ, I. Marketing. In . 2001.
s. ( s.)
DetailŠIMBEROVÁ, I. Customer Satisfaction from The point of view of Czech Companies. In Zachowania Podmiotów Rynkowych w Polsce a Proces Integracji Europejskiej. Zborník. Katowice: GLORIA Katowice, 2001.
s. 321 ( s.) ISBN: 83- 912732.
Detail2000
ŠIMBEROVÁ, I., NEJEZCHLEB, L. Marketing philosophy in connection to the strategic planning in the Czech companies. In Ewolucja pracy kierowniczej w warunkach integracji europejskiej. Poznaň: Ú. ekonomiky a managementu, 2000.
s. 145 ( s.) ISBN: 83-909126-6- X.
Detail
*) Citace publikací se generují jednou za 24 hodin.