Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-DRIZAk. rok: 2019/2020
Témata - osnova výuky:1. TRIZ - Analýza zájmového objektu: vymezení systému, dekompozice, struktura, funkce, parametry. Diagnóza komponent. Příčinně následkové řetězce nalezených problémů. Tendence zdokonalování techniky získané studiem patentů.Výsledek analýzy: Správně (stručně a jasně) formulovaná a správná (zacílená) inovační zadání obsahující informace CO (komponenty) a PROČ (argumentace) v objektu zdokonalit - inovovat, 2. TRIZ - Syntéza (řešení) formulovaných inovačních zadání. Řešení technických rozporů v zadání - invenčními principy. Řešení fyzikálních rozporů v zadání - separačními postupy. Řešení konfliktních interakcí látek a polí v zadání - modelovými vzory. Neuspokojivá funkce komponenty a možnosti jejího založení na jiném funkčním principu. Zjištěný stav komponenty a její konfrontace s tendencemi zdokonalování techniky. Studium stavu techniky a patentoprávní ochrana novosti navrhovaného řešení.Výsledek syntézy: Koncepční řešení inovačních zadání a úloh (rozporů, interakcí, funkcí, komponent). 3. Goldfire Innovator je počítačová podpora metodiky TRIZ. Vede řešitele analýzou, syntézou, evaluací novosti variantních řešení. Vyhledává informace až znalosti, a to sémantickým zpracováním elektronicky dostupných oborových www portálů a četných databází patentů.Výsledek z Goldfire: Vygenerovaná a zeditovaná zpráva o řešení „mikroprojektu“ doktoranda.4. PM a inovační projekty. Aplikace ve studiu, v praxi a v grantech. Plán inovačního projektu: Cíl, účel, výstupy, činnosti, zdroje (čas, náklady, lidé, technika), plán, rizika, kontrola, řízení, prezentace výsledků. Software podpora PM. Certifikační instituce PM.Výsledek: Znalost, jak sepsat přesvědčivý návrh změny – inovační projekt.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor PK-BTB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor PP-BTB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor PK-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-MVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-BEB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-SEE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-FEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-MET , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-TEE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PK-TLI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor PP-FEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-MVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-SEE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-TEE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-BEB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-TLI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-MET , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecnýobor PP-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
Seminář
Vyučující / Lektor
Osnova