Detail předmětu
E-commerce
FP-ECAk. rok: 2022/2023
Předmět je zaměřen na oblasti:
Základního pojmového aparátu – systémů a modelů obchodu a elektronického obchodu,
Modelování elektronického obchodu,
Projektování elektronického obchodu,
Strategického řízení elektronického obchodu a bezpečnosti vybraných komponentů elektronického obchodování firem.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Při hodnocení menším než 70 bodů je studentem zpracován a prezentován v novém termínu další zadaný úkol s ohodnocením max.50 bodů. Pro úspěšné udělení zápočtu je nezbytné získání min.70 bodů ze všech prací.
Požadavky ke zkoušce: student předloží zpracovanou seminární práci podle vzoru při písemné zkoušce. Zásadním požadavkem je aktivní znalost studenta práce s PC tj. vyhledávání zadaných informací na internetu, zvládnutí látky z přednášek a dostupné literatury.
Osnovy výuky
2. E-commerce system (market specifics, environmental characteristics, e-commerce models).
3. E-commerce infrastructure and its management (e-commerce infrastructure management with focus on risk management and key enabling technologies).
4. E-environment (the potential of the electronic environment and its analysis, ethics and safety issues).
5. E-commerce strategy (e-commerce strategy and its formulation, potential and constraints of electronic environment).
6. Importance of the supply chain and its management in the electronic environment.
7. E-procurement (electronic marketplaces and their importance in global companies).
8. Digital marketing and promotion (characteristics, tools and potential of the electronic environment in marketing context).
9. Customer and relationship management (CRM characteristics and application in electronic environment, analysis of potential customer).
10. Managing change when developing and implementing e-commerce.
11. Analysis and design of e-commerce (default analysis, process, data and functional modeling, UML, basic principles in creating e-commerce).
12. Implementation and optimization of e-commerce.
13. E-commerce security
Učební cíle
Studenti získají především znalosti systému a modelů elektronického obchodování, jakož i manažerských přístupů k jejich řízení, doplněné o dovednosti v oblasti návrhu, realizace a implementace elektronického obchodu s využitím prostředků ICT. Tyto dovednosti jsou podpořeny praktickou realizací elektronického obchodu s využitím dostupných platforem (Prestashop).
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
CHAFFEY, D. Digital Business & E-Commerce Management. 6th ed. Strategy Implementation & Practice. 3rd ed. Trans-Atlantic Publications, 2014. ISBN 978-0273786542.
LAUDON, K. C. and C. G. TRAVER. E-commerce 2017: Business, Technology, Society. 13th ed. Boston: Pearson, 2017. 912 p. ISBN 978-0-13-460156-4.
Doporučená literatura
CAMERON, D. HTML5, JavaScript, and JQuery : 24-Hour Trainer. Indianapolis: Wiley, 2015. 385 p. ISBN 978-1-119-00116-4.
SCHAFER, S. M. Html, Xhtml, and CSS Bible. 5th ed. Indianapolis: Wiley, 2010. 795 p. ISBN 978-0-470-52396-4.
SUEHRING, S. & J. VALADE. PHP, MySQL, JavaScript & HTML5 All-in-one for Dummies. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2013. 724 p. ISBN 978-1-118-21370-4.
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-MIn bakalářský 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BAK-Z bakalářský
obor BAK-Z , 1 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program BIT bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
- Program IT-BC-3 bakalářský
obor BIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
Typ (způsob) výuky
Elearning