Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-bdmPAk. rok: 2023/2024
Obsahem předmětu jsou relevantní poznatky z oblasti psychologie a sociologie nezbytné pro efektivní řízení podniku. Důraz je kladen na osvojení si relevantních poznatků interpersonální komunikace a principy týmové komunikace v podnikovém prostředí, a to s cílem rozvíjet a upevňovat manažerské dovednosti pro uplatnění v podnikové praxi. V průběhu přednášek si studenti a studentky osvojí teoretické znalosti, které následně systematicky aplikují na praktických úkolech v rámci manažerské simulační hry.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné splnit následující podmínky:A. Zápočet:1) Seminární práce zaměřená na zhodnocení týmové práce v rámci ESIM manažerské hry (30%)a. formování týmu (rozdělení rolí, úkolů)b. zpětná vazba jednotlivých členů týmu k jejich roli/ím, komentář k případným změnám v rolíchc. popis týmové komunikace (co se osvědčilo, co ne a proč)d. popis stylu vedení, který se osvědčil + popis procesu rozhodování (použité metody…)e. příklad konfliktní situace a přístup k řešeníf. příklad + popis průběhu stresové situace + popis procesu vedoucí k jejímu zvládnutí (metody, které napomohly zvládnutí této situace) 2) Týmová prezentace shrnující zprávu z týmové práce (10%)3) Efektivita plnění úkolů v průběhu semestru (např. výhra v simulační hře ESIM) (10%)4) Sebevzdělávání formou extra aktivit (např. absolvování kurzů osobního rozvoje nad rámec povinné výuky, aktivní zapojení do projektů nad rámec povinné výuky – nutno doložit potvrzení např. ve formě certifikátu) (10%)Pro získání zápočtu je třeba spolupracovat v týmu na simulaci, psát s týmem závěrečnou zprávu i prezentovat v rámci týmové prezentace.B. Zkouška: písemný test v e-learningu (40%) ! Podmínky v sekci A. i B. je nutné splnit minimálně na 60%. Pro konečné hodnocení celého předmětu je nutno splnit všechny podmínky z oblasti A. i B.
Podmínky pro ISP: Pro získání zápočtu vypracovat seminární práce dle zadání z oblasti manažerské komunikace. Zadání práce nutno konzultovat na začátku semestru s garantkou předmětu. Vykonat zkoušku v e-learningu. Termín zkoušky lze dohodnout s garantkou předmětu dle individuálních možností studenta/ky.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je seznámení studentů s behaviorálními kompetencemi manažera a jejich následný cílený rozvoj. Důraz je kladen zejména na osvojení si a praktický nácvik jednotlivých kompetencí. Studentky a studenti získají relevantní poznatky z oblasti sociální způsobilosti a s nimi spojené kompetence. Budou seznámeni se základními teoretickými modely a strategiemi a možnostmi jejich aplikace ve své vlastní praxi. Ve cvičeních upevní a rozvinou dovednosti podporující efektivní průběh sociální interakce v běžných i náročných pracovních situacích.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod do předmětu: význam behaviorálních kompetencí pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k úspěšnému absolvování kurzu. 2. Sebepoznání a jeho význam pro efektivní práci manažera. Osobnostní a výkonové charakteristiky a možnosti jejich rozvoje. 3. Sebeřízení, sebekontrola a sebemotivace. Účinné techniky.4. Účinný time management a prevence prokrastinace.5. Efektivní vedení týmu: životní etapy týmu, týmové role, pozice vedoucího týmu, 6. Styly vedení, zásady delegování. Účinná motivace, techniky hodnocení podřízených pracovníků, koučing, mentoring. 7. Efektivní komunikace v pracovním týmu, asertivita, techniky vyjednávání, zásady účinného vedení porad.8. Stres a jeho vliv na výkon manažera, relaxační techniky pro zvyšování výkonu manažera.9. Efektivní zvládání konfliktních situací na pracovišti. 10. Specifika při vedení mezinárodního týmu. Interkulturní kompetence. Překonávání stereotypů a předsudků. 11. Firemní kultura a její vliv na vedení pracovního týmu. 12. Behaviorální interview a jeho nácvik. 13. Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných znalostí a dovedností.
Cvičení
Cvičení probíhají formou simulační manažerské hry.