Detail předmětu

Studentský týmový projekt

FSI-0SPAk. rok: 2024/2025

Předmět je zaměřen na podporu studentských aktivit jako formy osvojování tzv. Soft Skills (projektové myšlení, týmová práce, komunikace, jednání s partnery apod.), získání mezioborového přehledu a zdokonalování se ve svém oboru.
Toto je realizováno zapojením studenta do projektů a činnosti studentského týmu (v závislosti na oboru studia a zájmu studenta) s důrazem na aplikaci tzv. challenge based learning. Studentovi je v prvním týdnu semestru na základě konzultace s vedením studentského týmu sestaven plán tří úkolů a tří vybraných cílů, kterých chce dosáhnout během kurzu.
Student v průběhu semestru pracuje na přidělených úkolech, konzultuje je s týmem, zúčastní se alespoň jednoho workshopu vypsaného na základě cílů všech účastníků předmětu. Na konci semestru pak prezentuje před kolegy a studentským týmem výsledky svojí činnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Vstupní znalosti

Předpokládají se teoretické znalosti získané během studia na SŠ.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Student je hodnocen zápočtem. Hodnocení je uděleno na základě následujících celků:

  • Výsledky zadaných úkolů
  • Naplnění vybraných cílů
  • Prezentace vlastní činnosti
  • Aktivní účast na zvoleném workshopu
  • Účast na výuce (alespoň 5x za semestr)

Ve dvanáctém týdnu student odprezentuje svoje výsledky před kolegy. Hodnotí se srozumitelnost a projev.
Účastníkovi kurzu je udělen zápočet, jestliže se zúčastnil alespoň 5-ti laboratoří, byl aktivní na zvoleném workshopu a úspěšně odprezentoval svou činnost před týmem.
Úspěšnou prezentací se rozumí představení výsledku zadaných úkolů (úspěchů, nebo zdůvodnění neúspěchu), a naplnění cílů.

Učební cíle

Absolventi předmětu získají zkušenosti s praktickými tvůrčími aktivitami v mezioborovém týmu. V závislosti na volbě cílů pak zejména v jedné nebo více oblastech: Práce na projektu, podpora projektu, řízení týmu.
Předmět podpoří projektové a tvořivé myšlení, schopnosti plánování, týmové spolupráce a schopnosti posuzovat, komunikovat a prezentovat výsledky svojí práce. Podporuje inovativní přístup k řešení problémů.

Studijní opory

Dle potřeby budou poskytnuty odkazy na veřejně dostupné zdroje informací či na vhodnou odbornou literaturu ve vztahu k řešenému tématu.

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-OBN-P bakalářský 1 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratorní cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. týden – Konzultace, sestavení plánu
  2. týden – Práce na úkolech a cílech
  3. týden – Průběžná verifikace postupu
  4. týden – Práce na úkolech a cílech
  5. týden – Práce na úkolech a cílech
  6. týden – Průběžná verifikace postupu
  7. týden – Práce na úkolech a cílech
  8. týden – Práce na úkolech a cílech
  9. týden – Práce na úkolech a cílech
  10. týden – Průběžná verifikace postupu
  11. týden – Práce na úkolech a cílech
  12. týden – Prezentace výsledků kolegům
  13. týden – odevzdání úkolů, hodnocení

Elearning