Detail oboru
Biomedicínské a ekologické inženýrství
FEKTZkratka: M1-BEIAk. rok: 2020/2021
Program: Elektrotechnika, elektronika, komunikační a řídicí technika
Délka studia: 2 roky
Akreditace od: 2.1.2002Akreditace do: 31.7.2021
Profil
Studijní obor Biomedicínské a ekologické inženýrství (BEI) je zaměřen na výchovu inženýra s orientací na mezioborou oblast biomedicínských a ekologických aplikací elektroniky a kybernetiky. Absolvent ovládá teoretické i praktické aspekty obecné elektronické inženýrské praxe a navíc je seznámen se zvláštnostmi aplikací v oblasti biomedicínského resp. klinického a ekologického inženýrství. Vedle technických obecných a specializovaných předmětů oblasti elektroniky a kybernetiky absolvuje student ucelený soubor biomedicínsky a ekologicky orientovaných předmětů, přednášených význačnými lékaři, biofyziky a environmentalisty. Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie. Absolventi oboru se mohou dík širokému obecnému základu studia, zajišťujícímu vysokou adaptabilitu, uplatnit v různých oblastech slaboproudé elektrotechniky, elektroniky a kybernetiky. Jejich mezioborové studium a stáže na klinických a ekologických pracovištích jim navíc umožňují efektivní komunikaci s medicínskými a ekologickými specialisty. Ve všech těchto oblastech jsou rovněž schopni zastávat vyšší technické řídicí a manažerské funkce.
Klíčové výsledky učení
Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie.
Profesní profil absolventů s příklady
Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie.
Absolventi oboru se mohou dík širokému obecnému základu studia, zajišťujícímu vysokou adaptabilitu, uplatnit v různých oblastech slaboproudé elektrotechniky, elektroniky, kybernetiky a aplikované informatiky. Jejich mezioborové studium a stáže na klinických a ekologických pracovištích jim navíc umožňují efektivní komunikaci s medicínskými a ekologickými specialisty.
Absolventi oboru biomedicínského a ekologického inženýrství mohou uplatnit získané specielní znalosti zejména při zaměstnání v oblasti zdravotnictví (nemocnice, kliniky, výzkumné ústavy), ve výrobních podnicích lékařské techniky, v institucích, zajišťujících diagnostiku a ochranu životního prostředí. Široký základ studia jim však umožňuje pracovat i mimo tuto oblast, jako inženýři-elektronici, zaměření na přístrojovou, měřicí a mikroprocesorou techniku a na využití informačních technologií. Ve všech těchto oblastech jsou rovněž schopni zastávat vyšší technické řídicí a manažerské funkce.
Vstupní požadavky
Podmínkou přijetí je dosažení VŠ titulu bakalář a úspěšné absolvování přijímacího řízení.
Garant
Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MABD | Analýza a interpretace biologických dat | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / Cp - 26 | ne | |
MBCL | Biologie člověka | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ne | |
MMID | Modelování a identifikace | cs | 5 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 26 | ne | |
MMOB | Modelování biologických systémů | cs | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 | ne | |
MUEN | Úvod do environmentalistiky | cs | 4 | Volitelný oborový | zk | P - 26 / S - 13 | ne | |
MPC-MBA | Materiály pro biomedicinské aplikace | cs | 5 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ne | |
MESI | Embedded Systems for Industrial Control | en, cs | 3 | Volitelný všeobecný | kl | P - 26 | ne | |
MBFY | Biofyzika | cs | 5 | Teoretická nadstavba | zá,zk | P - 39 / L - 13 | C | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MPC-ABO | Analýza biomedicínských obrazů | cs | 6 | Povinný | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 / PR - 13 | ano | |
MDBE | Diagnostika bio- a ekosystémů | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / COZ - 13 / L - 13 | ne | |
MEKI | Ekologické inženýrství | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne | |
MKZS | Klasické zobrazovací systémy v medicíně a ekologii | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne | |
MKFL | Klinická fyziologie | cs | 4 | Povinný | zá,zk | P - 13 / L - 26 | ne | |
MMZS | Vyšší metody zpracování signálů | cs | 6 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 39 / Cp - 26 | ne | |
MZIS | Zdravotnické informační systémy | cs | 5 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 26 | ne | |
MPC-PKS | Počítačové a komunikační sítě | cs | 4 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 / L - 13 | ano | |
MPC-MNM | Moderní numerické metody | cs | 5 | Teoretická nadstavba | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 | C | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MM2B | Semestrální práce 2 | cs | 2 | Povinný | kl | K - 26 | ano | |
MALE | Speciální lékařská a ekologická technika | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ano | |
MTZS | Tomografické zobrazovací systémy | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ano | |
MZDP | Zdravotní péče | cs | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ano | |
MEAL | Evoluční algoritmy | cs | 5 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 / PR - 13 | ano | |
MNPS | Návrh a provoz komplexních systémů | cs | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / L - 13 | ne | |
MPDG | Počítačová podpora lékařské diagnostiky | en | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 | ano | |
MPC-SPR | Signálové procesory | cs | 6 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 39 | ano | |
BPC-SNI | Snímače | cs | 7 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / L - 39 | ano | |
MPC-EFE1 | Angličtina pro život 1 | cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | Cj - 26 | skupina C | ano |
XCA1 | CISCO akademie 1 - CCNA | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / L - 52 | VV skupina B | ano |
XCA3 | CISCO akademie 3 - CCNP | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zk | L - 52 | VV skupina B | ano |
XCA5 | CISCO akademie 5 - CCNP | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zk | L - 52 | VV skupina B | ano |
XEPO | Etika podnikání | cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 | VV skupina B | ano |
XIPD | Inženýrská pedagogika a didaktika | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zk | P - 52 | VV skupina B | ano |
XKPT | Kultura projevu a tvorba textů | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / COZ - 26 | VV skupina B | ano |
XLAD | Laboratorní didaktika | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 | VV skupina B | ano |
MPC-MAU | Manažerské účetnictví | cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 / COZ - 13 | VV skupina B | ano |
XPSO | Pedagogická psychologie | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zk | P - 52 | VV skupina B | ano |
XPOU | Podvojné účetnictví | cs | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / COZ - 26 | VV skupina B | ano |
MPC-PSO | Pravděpodobnost, statistika a operační výzkum | cs | 5 | Teoretická nadstavba | zá,zk | P - 26 / CPP - 26 | C | ano |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MMSB | Diplomová práce | cs | 30 | Povinný | zá | VD - 52 | ano | |
MXMB | Odborná praxe | cs | 0 | Povinný | zá | PX - 26 | ano | |
XTPR | Technické právo | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 | ne | |
MPC-EFE2 | Angličtina pro život 2 | cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 | skupina C | ano |
XCA2 | CISCO akademie 2 - CCNA | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / L - 52 | VV skupina B | ano |
XCA4 | CISCO akademie 4 - CCNP | cs | 3 | Volitelný všeobecný | zk | L - 52 | VV skupina B | ano |
XEPO | Etika podnikání | cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 | VV skupina B | ano |
XIPD | Inženýrská pedagogika a didaktika | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zk | P - 52 | VV skupina B | ano |
XKPT | Kultura projevu a tvorba textů | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / COZ - 13 | VV skupina B | ano |
XLAD | Laboratorní didaktika | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 | VV skupina B | ano |
XPSO | Pedagogická psychologie | cs | 5 | Volitelný všeobecný | zk | P - 52 | VV skupina B | ano |
XPOU | Podvojné účetnictví | cs | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / COZ - 26 | VV skupina B | ano |
MMET | Základy metodologie výzkumu | cs | 2 | Teoretická nadstavba | zá | P - 13 / PR - 13 | ano |
Všechny skupiny volitelných předmětů | ||
---|---|---|
Sk. | Počet předm. | Předměty |
skupina C | 2 | MPC-EFE1, MPC-EFE2 |
VV skupina B | 2 - 20 | XCA1, XCA3, XCA5, XEPO zimní/letní sem., XIPD zimní/letní sem., XKPT zimní/letní sem., XLAD zimní/letní sem., MPC-MAU, XPSO zimní/letní sem., XPOU zimní/letní sem., XCA2, XCA4 |
C | 1 - 2 | MBFY, MPC-MNM, MPC-PSO |