Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
V oblasti vzdělávání na VUT je nutné aplikovat základní zásady využívání nástrojů generativní AI vydané univerzitou.
Není přípustné kopírování výstupů nástrojů generativní AI (např. zkopírování textů vygenerovaných při použití ChatGPT) a jejich odevzdání jako výsledek studentské práce. Takové jednání bude považováno za obdobu tzv. contract-cheatingu.
Je přípustné využití asistenční role nástrojů generativní AI, zejména pro vyhledání informací, které student následně samostatně posoudí a případně využije.
Děkan (resp. ředitel vysokoškolského ústavu) a u konkrétního předmětu či studentské práce daný vyučující může stanovit dodatečné limity pro využití nástrojů generativní AI.
Ve studentské práci musí být uvedeno, zda student využil nástrojů generativní AI, v jakém rozsahu a za jakým účelem.
Zahrnutí výstupů vytvořených nástroji generativní AI do závěrečné práce nezbavuje autora odpovědnosti za odevzdané dílo a jeho kvalitu. Možné způsoby použití nástrojů AI v závěrečné práci stanovuje vedoucí práce, tyto limity mohou být již součástí zadání práce.
Prohlášení studenta, že závěrečnou práci zpracoval samostatně, se vztahuje i na případ, že nezneužil nástrojů generativní AI.
V závěrečné práci musí být uvedeno, zda student využil nástrojů generativní AI, v jakém rozsahu a za jakým účelem.
Vyučující jsou oprávněni využít nástrojů generativní AI k přípravě podkladů pro výuku, ale musí v nich uvést, jaké nástroje a v jakém rozsahu byly použity.
Dále je nutné, aby vyučující ověřil (smluvní) podmínky využití konkrétního nástroje generativní AI, které vždy formuluje poskytovatel daného nástroje. V těchto podmínkách může být upraveno i autorství k výstupům daného nástroje, čímž vyučující ověří, že neporušuje autorská práva daného poskytovatele.
Při vkládání dat do nástrojů generativní AI je nutné se ujistit, že student či vyučující má oprávnění k použití dat, které takto sdílí. Zvláštního zřetele je třeba dbát při vkládání osobních a jiných citlivých údajů.
Odpovědnost: Mgr. Kamil Gregorek, MBA