Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2017 — 31.12.2020
Zdroje financování
Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON (2015-2025)
- plně financující (2017-01-01 - 2019-12-31)
O projektu
Hlavním cílem projektu je konstrukční návrh a realizace převodového ústrojí, primárně určeného k zástavbě do pohonného traktu vysokorychlostních lokomotiv s maximální rychlostí až 420 km/h. Vzhledem ke stále se zpřísňujícím hlukovým limitům je nutné vyvinout nový koncept, který bude svými vlastnostmi výrazně pod danými limity. Velmi významným aspektem pro návrh převodovky je i její životnost, přičemž její roční kilometrové nájezdy daleko převyšují hodnoty u běžných lokomotiv.
Popis anglickyThe main aim of the proposed project is to design and manufacture gearbox primarily meant to be implemented into high speed locomotive powertrain with the maximal speed 420 km/h. Due to the continuously decreasing noise limits it is necessary to develop a completely new concept which should meet the requirements well within the limits. Significant aspect for the gearbox design is its life time since the driven annual distances are much higher than in case of common low speed locomotives.
Klíčová slovapřevodové ústrojí; hluk a vibrace
Klíčová slova anglickyGearbox, transmission error, noise and vibration, sound power, environment, travelling effectiveness, energy savings.
Označení
TH02010725
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc. - hlavní řešitelProkop Aleš, Ing., Ph.D. - hlavní řešitelKučera Pavel, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitelOtipka Václav, Ing., Ph.D. - spoluřešitelŘehák Kamil, Ing., Ph.D. - spoluřešitelZajac Roman, Ing. - spoluřešitel
Útvary
Ústav automobilního a dopravního inženýrství- odpovědné pracoviště (18.07.2017 - nezadáno)Vysoké učení technické v Brně- odpovědné pracoviště (27.04.2016 - 18.07.2017)ÚADI-odbor pohonných jednotek- spolupříjemce (01.01.2017 - 31.12.2019)IG Watteeuw ČR, s.r.o.- příjemce (01.01.2017 - 31.12.2019)
Výsledky
KRPALEK, D.; PROKOP, A.; ŘEHÁK, K.; PÍŠTĚK, V. Souhrnná zpráva o postupu prací za rok 2019. 2019. s. 1-21.Detail
KRPALEK, D.; PROKOP, A.; ŘEHÁK, K.; PÍŠTĚK, V. Souhrnná zpráva o postupu prací za rok 2018. 2018. s. 1-29.Detail
KRPALEK, D.; PÍŠTĚK, V.; PROKOP, A.; ŘEHÁK, K. Souhrnná zpráva o postupu prací za rok 2017. 2017. s. 1-20.Detail
KRPALEK, D.; PROKOP, A.; ŘEHÁK, K.: VHSG_V02; Very High Speed Train Transmission. IG Watteeuw CR s.r.o. Vídeňská 231/130, 619 00 Brno-jih. (prototyp)Detail
PROKOP, A.; KRPALEK, D.; ŘEHÁK, K.; PÍŠTĚK, V.: VHSG_V01; Very high speed train transmission. IG Watteeuw CR s.r.o. Vídeňská 231/130, 619 00 Brno-jih. (funkční vzorek)Detail