Detail projektu
Cílová intenzita pro optimalizaci řízení dopravního proudu automatizovanými regulačními telematickými systémy
Období řešení: 1.3.2020 — 28.2.2021
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
O projektu
Základním cílem projektu je definovat optimální hodnotu intenzity, která zároveň uspokojí poptávku a zároveň minimalizuje riziko vzniku kongesce v úzkém hrdle. Hodnota této veličiny zatím není uspokojivě vyřešena, využití tzv. sustainable flow indexu by vedlo k brzkému selhání dopravního proudu. Odhad optimální cílové intenzity musí zohledňovat také dopady budoucí kongesce v případě jejího vzniku. To je s ohledem na značnou neliearitu tohoto problému netriviální úkol a bude nutné přijmout určitá zjednodušení a omezení predikcí vývoje.
Označení
FAST-J-20-6145
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Mikolášek Igor, Ing. - hlavní řešitel
Holcner Petr, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Ústav pozemních komunikací
- interní (1.1.2020 - 31.12.2020)
Fakulta stavební
- příjemce (1.1.2020 - 31.12.2020)
Výsledky
MIKOLÁŠEK, I. STOCHASTIC TRAFFIC DEMAND PROFILE: INTERDAY VARIATION FOR GIVEN TIME AND DAY OF WEEK. The Civil Engineering Journal, 2022, vol. 31, no. 4, p. 636-646. ISSN: 1805-2576.
Detail
MIKOLÁŠEK, I. Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas. JUNIORSTAV 2021 23. odborná konference doktorského studia s mezinárodní účastí. Brno: Vysoké učení technické vBrně, Fakulta stavební, 2021. s. 187-192. ISBN: 978-80-86433-75-2.
Detail
Odpovědnost: Mikolášek Igor, Ing.