Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Project detail
Duration: 01.03.2018 — 28.02.2019
Funding resources
Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT
- whole funder (2018-01-01 - 2019-12-31)
On the project
Projekt je zaměřen na řízení a spolutvorbu zákaznické zkušenosti jako možné způsoby podpory tvorby vyšší hodnoty vnímané zákazníkem a zvyšování konkurenceschopnosti na produktově a služebně komoditizovaném trhu. Cílem projektu je na teoretické rovině shrnout současný stav poznaní o zákaznické zkušenosti. Z primárních a sekundárních zdrojů analyzovat možné způsoby řízení a spolutvorby zákaznické zkušenosti a ověřit jejich vliv na hodnotu vnímanou zákazníkem. Dále formulovat závěry a doporučení pro podniky ve vybraných odvětvích.
Mark
FP-J-18-4874
Default language
Czech
People responsible
Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA - fellow researcherMachala Jan, Ing. - fellow researcherHavíř David, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Units
Institute of Management- internal (2018-01-01 - 2018-12-31)Faculty of Business and Management- beneficiary (2018-01-01 - 2018-12-31)
Results
HAVÍŘ, D.; MACHALA, J. Comparing Customer Journeys in the Transportation Service Industry. In 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Art SGEM 2018 Conference Proceedings Volume 5. SGEM International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia, Bulgaria: STEF92 Technology Ltd., 2018. p. 141-148. ISBN: 978-619-7408-65-2. ISSN: 2367-5659.Detail
MACHALA, J.; HAVÍŘ, D. You can not do it yourself: enhancing experience through co-creation. Trends in Economics and Management, 2019, vol. 13, no. 33, p. 51-57. ISSN: 2336-6508.Detail
MACHALA, J. Creating customer journey map. In Workshop specifického výzkumu 2018. Brno: 2018. p. 151-160. ISBN: 978-80-214-5705-8.Detail
HAVÍŘ, D.; MACHALA, J. How to prepare an impressive journey: Dimensional decomposition of customer experience. In MERKÚR 2018 :The Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists. Bratislava: Vydavatel'stvo EKONÓM, 2018. p. 91-100. ISBN: 978-80-225-4554-9.Detail
HAVÍŘ, D. CXM Framework: Systematický přístup k problematice zákaznické zkušenosti. In Workshop specifického výzkumu 2018. Brno: 2018. s. 66-77. ISBN: 978-80-214-5705-8.Detail
HAVÍŘ, D. Building competitive advantage through customer experience management. Acta academica karviniensia, 2019, vol. 19, no. 2, p. 28-41. ISSN: 1212-415X.Detail