Project detail
Dimensional decomposition of customer experience
Duration: 1.3.2019 — 28.2.2020
Funding resources
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
On the project
Projekt je zaměřen na identifikaci a stanovení významnosti faktorů ovlivňujících zákaznickou zkušenost za účelem pochopení komplexní problematiky jejího řízení – současné významné oblasti konkurenčního boje. Cílem projektu je shrnout současný stav poznání týkající se faktorů ovlivňujících zákaznickou zkušenost; na základě primárních a sekundárních zdrojů stanovit významnosti těchto faktorů a navrhnout systematický rámec pro podporu řízení zákaznické zkušenosti. Dále formulovat závěry a doporučení pro vybrané podniky.
Description in English
The project is aimed at identifying and determining the significance of factors influencing customer experience in order to understand the complex issues of its management - a current important area of competitive struggle. The aim of the project is to summarize the current state of knowledge regarding factors influencing customer experience; determine the significance of these factors on the basis of primary and secondary sources and propose a systematic framework to support customer experience management. Further to formulate conclusions and recommendations for selected companies.
Mark
FP-J-19-5858
Default language
Czech
People responsible
Havíř David, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA - fellow researcher
Machala Jan, Ing. - fellow researcher
Units
Institute of Management
- responsible department (14.5.2019 - not assigned)
Institute of Management
- internal (1.1.2019 - 31.12.2019)
Faculty of Business and Management
- beneficiary (1.1.2019 - 31.12.2019)
Results
HAVÍŘ, D. Customer Development Plan: řízení zákaznické zkušenosti v nové éře ekonomiky. In Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Faculty of Business and Management, Brno University of Technology, 2019. s. 83-97. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail
MACHALA, J. Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy. In Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: 2019. s. 163-167. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail
MACHALA, J. Customer Experience in Shared Economy: Recommendations for Companies. Trends in Economics and Management, 2020, vol. 14, no. 35, p. 73-78. ISSN: 2336-6508.
Detail
MACHALA, J. Marketing metrics in customer experience management. In Proceedings of the 34th International Business Information Management Association. Institute of Economic Research, 2019. p. 11870-11874. ISBN: 978-0-9998551-3-3.
Detail
HAVÍŘ, D. Towards Fully-Fledged Conceptualization of Customer Experience. In Megatrends and Media: Digital Universe. Megatrends and Media. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2019. p. 508-530. ISBN: 978-80-572-0015-4. ISSN: 2453-6474.
Detail
Responsibility: Havíř David, Ing., Ph.D.