Project detail

Managerial competencies influencing customer experience in the industrial environment 4.0

Duration: 1.3.2019 — 28.2.2020

Funding resources

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

On the project

Projekt je zaměřen na identifikaci a popis vlivu kompetencí lídrů na zákaznickou zkušenost v současném prostředí průmyslu 4.0 a bude podkladem pro následnou tvorbu kompetenčního modelu lídra v digitální éře. S měnícím se prostředím se mění také požadavky kladené na lídry, který významně ovlivňují chování a zkušenost zákazníků. Jejich úspěch závisí od schopnosti reflektovat tyto požadavky a znalosti právě těch přístupů, které jsou součástí jejich kompetence.

Description in English
The project is aimed at identifying and describing the influence of leaders' competences on customer experience in the current industry environment 4.0 and will be the basis for the subsequent creation of a competency model of the leader in the digital era. As the environment changes, the demands placed on leaders also change, significantly affecting customer behavior and experience. Their success depends on the ability to reflect these requirements and knowledge of those approaches that are part of their competence.

Mark

FP-J-19-5894

Default language

Czech

People responsible

Vraniak Lukáš, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Havíř David, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA - fellow researcher
Karas Andrea, Ing. - fellow researcher
Konečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher

Units

Institute of Management
- responsible department (24.7.2019 - not assigned)
Institute of Management
- internal (1.1.2019 - 31.12.2019)
Faculty of Business and Management
- beneficiary (1.1.2019 - 31.12.2019)

Results

KEUSCHER, T.; KONEČNÁ, Z. Specifics of Leadership in international Context: The Case of Germany and the Czech Republic. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2022. p. 51-58. ISBN: 978-80-214-6142-0.
Detail

KEUSCHER, T.; LANG, R. Towards a sustainable HRM: Bridging professional capital and sustainable micro-political influence tactics of German Human Resources Managers. In Pathways to connect creativity and sustainable development. Nancy, France: Presses Universitaires de Nancy, 2020. p. 473-512. ISBN: 9782814305748.
Detail

KEUSCHER, T.; KONEČNÁ, Z. Leadership Metaphors as expressions of Implicit Leadership Theories in Germany and the Czech Republic. Brno: VUT, 2019. p. 117-128.
Detail

LESSIAK, C. The Digital Mindset as a prerequisite for successful Digital Transformation: Definition, Attributes and Approach for Measurement. . Workshop specifického výzkumu 2020. Brno: Brno University of Technology, 2020. p. 120-128. ISBN: 978-80-214-5933-5.
Detail

OCHNIK, D.; ROGOWSKA, A.; KUŚNIERZ, C.; JAKUBIAK, M.; SCHÜTZ, A.; HELD, M.; ARZENŠEK, A.; BENATOV, J.; BERGER, R.; KORCHAGINA, E.; PAVLOVA, I.; BLAŽKOVÁ, I.; KONEČNÁ, Z.; ASLAN, I.; ÇINAR, O.; CUERO-ACOSTA, Y.; WIERZBIK-STROŃSKA, M. A Comparison of Depression and Anxiety among University Students in Nine Countries during the COVID-19 Pandemic. Journal of Clinical Medicine, 2021, vol. 10, no. 13, p. 1-22. ISSN: 2077-0383.
Detail

KREJČÍ, A.; NOVOTNÁ BŘEZNOVSKÁ, B. Industry 4.0 and the Impact of Digitalization on HR and Competence. J BUS ECON MANAG, ISSN: 1611-1699.
Detail

VRANIAK, L. Leadership Competencies at Large Industrial Companies: Model of Competencies. AD Alta, 2020, vol. 10, no. 01, p. 315-318. ISSN: 1804-7890.
Detail

KREJČÍ, A.; SLÁDKOVÁ, J. THE CURRENT STATE OF DIGITAL TRANSFORMATION IN THE CZECH REPUBLIC AND INDETIFYING FUTURE CHALLENGES. In Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2019 MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE PRO DOKTORANDY A MLADÉ VĚDECKÉ PRACOVNÍKY. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2019. p. 18-29. ISBN: 978-80-87952-31-3.
Detail

KREJČÍ, A. Vliv digitálního marketingu na HR marketing a Employer Branding. In Workshop specifického výzkumu 2019. FP VUT v Brně, 2019. s. 143-154. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

VRANIAK, L. Klasifikácia kompetencií: Koncepty a teórie. Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2019. s. 259-265. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

HAVÍŘ, D. Přístupy společností ke sběru dat týkajících se zákaznické zkušenosti. In Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Faculty of Business and Management, Brno University of Economy, 2019. s. 70-82. ISBN: 978-80-214-5835-2.
Detail

HAVÍŘ, D. From Competence To Experience: Employee-Centricity in The Customer-Centric World. In 33rd IBIMA International Conference 2019. King of Prussia, PA: IBIMA Publishing, 2019. p. 8282-8296. ISBN: 978-0-9998551-2-6.
Detail