Project detail

Vliv digitální kompetence pracovníků a prostředí na průběh digitální transformace v podniku

Duration: 1.3.2020 — 28.2.2021

Funding resources

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (1. 1. 2020 - 31. 12. 2021)

On the project

Projekt se zaměřuje na identifikaci a popis vlivu digitálních kompetencí pracovníků a popis prostředí podporující rozvoj digitálních kompetencí a úspěšný průběh digitální transformace v podniku. Dosažení konsensu ve strategických klíčových rozhodovacích procesech bylo vždy velkou výzvou pro vrcholový management ve společnostech napříč celým světem. Od vedení se vyžaduje, aby rozhodovací proces byl mnohem přesnější a rychlejší , čímž dochází k nasazování nových technologií v realitě průmyslu 4.0.

Mark

FP-J-20-6396

Default language

Czech

People responsible

Petrová Kateřina, Ing., Ph.D. - principal person responsible
Holendová Petra, Ing. - fellow researcher
Karas Andrea, Ing. - fellow researcher
Konečná Zdeňka, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Vraniak Lukáš, Ing., Ph.D. - fellow researcher

Units

Faculty of Business and Management
- responsible department (5.5.2020 - 2.3.2021)
Institute of Management
- responsible department (2.3.2021 - not assigned)
Institute of Management
- internal (1.1.2020 - 31.12.2020)
Faculty of Business and Management
- beneficiary (1.1.2020 - 31.12.2020)

Results

PETROVÁ, K. The Impact of Digital Technologies on Neoclassical Labor Market. Danube, 2022, vol. 13, no. 4, p. 318-330. ISSN: 1804-6746.
Detail

KARAS, A. Effect of the pandemic on the working environment in the years 2020 – 2021. 2022. p. 46-58. ISBN: 978-80-214-6069-0.
Detail

KONEČNÁ, Z.; KEUSCHER, T. Leadership Metaphors as expressions of Implicit Leadership Theories in Germany and the Czech Republic. Brno: Brno University of Technology, 2019. p. 117-128.
Detail

KONEČNÁ, Z.; KLEMEŠ, J.; FAN, Y.; KAPUSTENKO, P. Discussion "Impacts of COVID-19 on Teaching and Research: Challenges and Opportunities. 2020.
Detail

KONEČNÁ, Z.; GONI, F. Stepping-up and Promoting Education and Innovation toward Sustainable Development Goals Through Educational Laboratory. Brno: NETME Centre, 2020. p. 1-16.
Detail

KONEČNÁ, Z.; GONI, F. Stepping-up and Promoting Education and Innovation toward Sustainable Development Goals Through Educational Laboratory. Brno: NETME Centre, 2020. p. 1-2.
Detail

PETROVÁ, K. The Importance of Organizational Culture in the Digital Age. Scientia&Societas, 2021, vol. 17, no. 2, p. 11-22. ISSN: 1801-7118.
Detail

HOLENDOVA,P. Vliv interního marketingu na organizační chování v podniku. Workshop specifického výzkumu 2020. Vysoké učení technické: 2020. s. 77-83. ISBN: 978-80-214-5933-5.
Detail

KARAS, A. Covid-19 a jeho vliv na trh práce a digitalizaci. 2020. s. 102-110. ISBN: 978-80-214-5933.
Detail

VRANIAK, L. Významné prvky kompetencií v automobilovom priemysle. Workshop specifického výzkumu 2019. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2020. s. 318-323. ISBN: 978-80-214-5933-5.
Detail

PETROVÁ, K. Vliv pandemie COVID-19 na obsah organizační kultury. Workshop specifického výzkumu 2020. Brno: Vysoké učení technické, 2021. s. 175-187. ISBN: 978-80-214-5933-5.
Detail

KARAS, A.; NOVOTNÁ BŘEZNOVSKÁ, B. DIGITALIZATION AND ITS IMPACT ON HUMAN RESOURCES AND HR MARKETING. In MARKETING IDENTITY: COVID-2.0 Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2020: COVID-2.0”, 11th November 2020, online, Slovakia. 2020. p. 233-247. ISBN: 978-80-572-0107-6.
Detail

KONEČNÁ, Z.; CHVÁTALOVÁ, Z. Knowledge and understandings of business practices education for SDGs – Czech point of view. 2020. p. 1-22.
Detail

KONEČNÁ, Z.; KEUSCHER, T. Implicit Leadership Theories in Central and East European Countries in Comparison with Germany. Lisboa, Portugal: 2019.
Detail

HORNUNGOVÁ, J.; PETROVÁ, K.; MILICHOVSKÝ, F. Modeling cause and effect relationships of strategy map using economic and social performance factors in the organizational culture. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2020, vol. 68, no. 3, p. 613-624. ISSN: 1211-8516.
Detail