Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.04.2011 — 31.12.2011
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
- plně financující (2011-04-01 - 2011-12-31)
O projektu
Podstatou projektu je vytvořit vhodnou metodiku pro měření zrychlení motocyklu při přemísťování v příčném směru. Dále pak metodiku využitelnou pro vytvoření dokumentace poškození vozidla tak, aby ji bylo možné využít v soudně inženýrské praxi pro stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES).
Popis anglickyThe aim of the project is develop a suitable methodology for measure of lateral acceleration during the move of motorcycle in transverse direction. Further aim is create a suitable methodology for documentation of vehicle damage for computing of Energy Equivalent Speed (EES) so that it could be possible use these methodology for computing EES in analyse of real road accidents.
Klíčová slovaMotocykl, zrychlení, EES, deformace, čelní náraz.
Klíčová slova anglickyMotorcycle, acceleration, EES, deformation, frontal impact.
Označení
ÚSI-J-11-2
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Coufal Tomáš, Ing., Ph.D. - hlavní řešitelFedra Tomáš, Ing. - spoluřešitelMotl Jakub, Ing. - spoluřešitelSlepánek Petr, Ing. - spoluřešitelŠandera Petr, Ing. - spoluřešitelTokař Stanislav, Ing., Ph.D. - spoluřešitelVémola Aleš, doc. Ing., Ph.D., dr. h. c. - spoluřešitel
Útvary
Ústav soudního inženýrství- příjemce (01.04.2011 - 31.12.2012)
Výsledky
COUFAL, T.; VÉMOLA, A. Mechanika čelního nárazu. Soudní inženýrství, 2011, roč. 22-2011, č. 2-3, s. 104-112. ISSN: 1211-443X.Detail
TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Náraz osobního vozidla Citroën C8 do stromu - posouzení zda se jedná o pojistný podvod C1368. 2011.Detail
FEDRA, T.; KREJČÍŘ, P.; VÉMOLA, A. Stanovení technické příčiny dopravní nehody autobusu s motocyklem (C1369). 2011.Detail
TOKAŘ, S.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P.; SEMELA, M. Pokus o pojistný podvod, střet dvou vozidel C 1405. 2012.Detail
COUFAL, T. Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s pomocí reálné deformační charakteistiky. In Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012. Brno: VUT v Brně, 2012. s. 67-86. ISBN: 978-80-214-4485-0.Detail
COUFAL, T.; VÉMOLA, A. Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu. In ExFoS 2012 Expert Forensic Science sborník XXI. mezinárodní vědecké konference soudního inženýrství. Brno: VUT v Brně, 2012. s. 202-220. ISBN: 978-80-214-4412-6.Detail
SLEPÁNEK, P. Measuring the acceleration of motorcycle. European Scientific Journal, 2018, no. 9, p. 372-381. ISSN: 1857-7881.Detail
COUFAL, T.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Čelní střet vozidla Škoda do boku vozidla Mercedes.(3935 - C1372). Brno: 2011. s. 1-42.Detail
TOKAŘ, S.; FEDRA, T. Návrh měřícího zařízení a metodiky pro odměřování deformací na vozidle. Soudní inženýrství, 2013, roč. 23, č. 4, s. 288-295. ISSN: 1211-443X.Detail
MOTL, J. Metodika měření příčného přemístění motocyklu. Soudní inženýrství, 2014, roč. 24, č. 4, s. 322-327. ISSN: 1211-443X.Detail
SEMELA, M.; COUFAL, T. Research of Impact Parameters for Traffic Accident Analysis in Case of Small Overlap Crash Test. 2nd Annual International Conference on Forensic Science - Criminalistics Research, 2014, vol. 2, no. 1, p. 1-9. ISSN: 2382-5642.Detail
SEMELA, M.; COUFAL, T. Prezentace výsledků z čelní nárazové zkoušky s malým překrytím. In Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2015. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Ústav soudního inženýrství, 2015. s. 19-37. ISBN: 978-80-214-5100-1.Detail
SEMELA, M.; COUFAL, T. Determination of Selected Crash Parameters in Head-on Vehicle Collision with Rollover. PROMET– Traffic &Transportation, 2016, vol. 28, no. 1, p. 81-89. ISSN: 0353-5320.Detail
COUFAL, T.; VÉMOLA, A. Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu. Soudní inženýrství, 2012, roč. 23-2012, č. 2, s. 146-156. ISSN: 1211-443X.Detail